استاندار يزد تقارن سالروز تشكيل بسيج با عاشورا را موجب نمايان تر شدن پيوستگي انقلاب اسلامي و نهضت عاشورا دانست.

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده"  در پیامي به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی و آغاز هفته بسيج آورده است:

«السلام عليک يا ابا عبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائک...»

محرم؛ ماه پيروزي خون بر شمشير و حق  بر باطل است كه همواره  هرم آتش حوادث آن،  دل مومنان و عاشقان خاندان پاك نبوت را آتش مي زند و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد و عاشورا، صداي سخن عشق و فرياد ماندگار آزادي خواهي و انسانيت است كه در اين گنبد دوار مانده  و هيچ هياهويي  نتوانسته است طنين پر عظمتش را محو سازد. به بيان ديگر عاشورا؛ صحنه حماسه، شجاعت و  جانفشاني است كه به حق جويان و عزت طلبان تاريخ، درس آزادگي و ايستادگي در برابر قلدران و  قداره بندان تاريخ  داده  است كه از  حماسه آفريني رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، مي توان به عنوان بارزترين نمونه آن ياد كرد.

در حقيقت ايثارگري، جانفشاني و سلحشوري مردان  خدا در دوران پرافتخار دفاع مقدس، نسخه اي از  نهضت عظيم حسيني  و صحنه اي  برگرفته از فرهنگ غني عاشوراي حسيني و ولايتمداري است كه  پيوندي عميق و ناگسستني با عاشورا و كربلا دارد. بسيجيان اين شور آفرينان  عرصه هاي ايثار و نثار، كه به تعبير بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره)، نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند، با الگو قرار دادن قيام عاشورا، جانانه برسر پيمان با ولي امر خويش سر نهادند و به  نداي «هل من ناصر ينصرني» رهبر فرزانه خود لبيكي عاشقانه گفتند. از همين روست كه  امام راحل عظيم الشأن(ره) فرمودند: «بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكيل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده اند» و به درستي كه خون پاك سيدالشهدا و شهداي كربلا ، مهر تأييدي بر اين دفتر است. مويد اين مطلب فرمايش گهربار رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي)  است كه فرمودند: «روح نهضت ما و جهت گيري كلي و پشتوانه پيروزي آن، همين توجه به حضرت  ابي عبدالله (ع)  و مسايل مربوط به عاشورا بود» و چه زيبا و معنا دار است تقارن سالروز تشكيل بسيج مستضعفين با عاشوراي امام حسين(ع)  كه پيوستگي انقلاب اسلامي و نهضت عاشورا را به وضوح نمايان تر مي سازد.

اینجانب ضمن اداي احترام به شهداي نهضت عاشورا و همچنين شهداي بسيجي كربلاي 8 سال دفاع مقدس،  فرا رسيدن تاسوعا و عاشوراي حسيني را تسليت عرض نموده،اميدوارم عزاداري همه عاشقان حضرت ثارا...(ع) در اين ايام پرسوز و ماتم، مقبول درگاه حضرت احديت واقع شود. موفقيت همگان را از درگاه خداوند متعال مسألت مينمايم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا