همایش اساتید بسیجی استان به میزبانی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد شامگاه سه شنبه 30 آبان 91 در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم دکتر علی سلطانی برگزار گردید.

یزدفردا :این مراسم با حضور غلامحسین دشتی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، دکتر یاراحمدی مسئول سازمان بسیج اساتید استان یزد، دکتر مسلمین ریاست واحد یزد ، دکتر المدرسی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، دکتر قاسمی کارشناس مسائل اقتصادی ، روسا و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های استان و جمعی از مسئولین استان یزد برگزار شد.

 دکتر المدرسی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و خیر مقدم به میهمانان گفت: حضور اساتید بسیجی امروز در واحد یزد مغتنم و ارزشمند است و امیدوارم مایه برکت برای دانشگاه باشد.

وی افزود: رویکرد بسیج اساتید توصیه حلقه های علمی و صالحین است و باید با جدیت در بدنه بسیج اساتید پیگیری و کار شود تا به وضعیت شایسته و درجات بالاتری نائل شود.

دکتر المدرسی در ادامه درباره عملکرد و فعالیت های حلقه های علمی و صالحین و نقش بسیج اساتید در حوزه های علمی و فرهنگی و فعالیت های این کانون توضیحاتی را ارائه نمود

درادامه دکتر مسلمین ریاست واحد یزد ضمن خوشامدگویی در سخنرانی خود ، درباره عملکرد و فعالیت های این دانشگاه از بدو تاسیس تا کنون و همچنین رشد و توسعه این واحد از جنبه های مختلف فرهنگی ، پژوهشی ، عمرانی و ... در طول 4 سال گذشته و ارتقاء امتیاز واحد به سخنرانی پرداخت و اظهار امیدواری نمود با تلاش تمام همکاران این واحد بتواند از واحد بسیار بزرگ به واحد جامع تبدیل شود.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند به همه ما بارزترین و شاخص ترین ویژگی امام حسین (ع) که همان حریت و آزادی است به ما عطا نماید و بتوانیم در طول زندگی بسیجی وار زندگی کنیم و نهایتاً بسیجی وار شربت شهادت را بنوشیم.

دکتر یار احمدی مسئول سازمان بسیج اساتید استان در این نشست در خصوص مسائل و برنامه های پژوهشی این سازمان ، حلقه های علمی و فعالیت های آنها در راستای کار علمی و کاربردی و ارتباط بین بسیج اساتید و دانشجویی و بحث نیرو سازی و پژوهشی توضیحاتی را ارائه داد و افزود: مهم ترین مسائل ما مسائل علمی است و باید در اجرای طرح های پژوهشی ، جهادی عمل کنیم تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف کشور و نظام گام بلندتری برداریم.

غلامحسین دشتی معاون سیاسی امنیتی استاندار سخنران دیگر این مراسم از میزبانی واحد یزد بواسطه این نشست قدردانی کرد و در سخنرانی خود با ارج نهادن به جایگاه بسیج در جامعه این شجره طیبه مقدس را وصل به ملکوت دانست که مجموعه ای از انسانهای مومن ، ایثارگر ، وفادار و با اخلاص در آن گرد هم آمدند تا اسلام را یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به توجه و نگاه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به بسیج گفت: بسیج متعلق به یک زمان یا یک زمینه خاصی نیست و هر کجا و هر زمانی در هرزمینه ای که نیاز باشد بسیج باید وارد عمل شود. نامبرده در ادامه دکتر چمران را به عنوان یک الگوی بسیجی با علم و دانش برشمرد و از اساتید دانشگاه خواست راه اینگونه شهیدان را ادامه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه با اشاره به وضعیت استان یزد گفت: امروز استان و کشور نیازمند حضور افراد شایسته و با تخصصی است که تعهد به نظام دارند تا با استفاده از ظرفیت های موجود و تحقیقات و فعالیت های علمی نظام را بیش از پیش یاری کنند ، امروز بسیج نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به جایگاه واقعی خود است و پیشنهاد می کنم شما اساتید بسیجی استان با استفاده از تخصص و تعهد خود تلاش مضاعفی داشته باشیدو حتی زمینه حضور نخبگان را برای خدمت فراهم کنید ، امروز نباید تنها به درس دادن بر سر کلاسها اکتفا شود بلکه باید با حضور در جامعه ، مردم را نسبت به مسائل روز آگاه و در زمینه علمی نیز تلاش بیشتر کنیم.

دکتر قاسمی کارشناس مسائل اقتصادی بود که در مباحث خود به سه موضوع نوسانات بازار ارز ، تشدید تحریم ها و بحث اقتصاد مقاومتی پرداختند و در مورد راهکارهای این مباحث توضیحاتی را ارائه نمود.

وی در بحث اقتصاد مقاومتی ورود نخبگان را لازم برشمرد و عملیاتی کردن و راهبرد های اقتصادی مقاومتی را مطرح و در پایان به سوالات شرکت کنندگان در این همایش پاسخ داد. در پایان این مراسم از 8 نفر از سرحلقه های صالحین و علمی تقدیر بعمل آمد. لازم به ذکر است پخش کلیپ ، مداحی و ذکر مصیبت شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا