تمبر یادبود سررسید سال 1434 هجری قمری «هیأت» که به همت موسسه فرهنگی بهشت دارالعباده، وابسته به این هیات تولید گردیده است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی هیئت انصار ولایت یزد  تمبر یادبود سررسید سال 1434 هجری قمری «هیأت» که به همت موسسه فرهنگی بهشت دارالعباده، وابسته به این هیات تولید گردیده است صبح امروز در گردهمایی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مسئولان استان رونمایی شد .

در این مراسم تمبر یادبود سررسید هیأت توسط حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، دشتی معاون سیاسی امنیتی استانداری و عطارزاده مدیر کل پست استان ممهور شد.

نماینده ولی فقیه در استان در یادداشتی بر لوح یادبود تمبر برای دستاندرکاران تولید این اثر آرزوی توفیق کرد.

شایان ذکر است سررسید محرم تا محرم «هیأت» برای دومین سال متوالی توسط موسسه فرهنگی بهشت دارالعباده با محور قراردادن آیه شریفه "إن عِدۀ الشُهورِ عِنداللهِ إثنا عَشَرَ شهراً فی کِتَابِ اللهِ یومَ خَلَقَ السّماواتِ والأَرضَ منها أَربَعۀٌ حُرُمٌ..."(36توبه) منتشر گردیده که ضمن مبنا قرار دادن مناسبتهای قمری، محتوی روزشمار شمسی و میلادی نیز می باشد.

در مقدمه این سررسید آمده است : ((16 سال خدمت در آستان یار و ایجاد 8 مجموعه با عناوین موسّسه فرهنگی بهشت دارالعباده ، موسّسه قرآن و عترت انصار ولایت ، موسّسه روایت آفتاب ، موسّسه چشم شیشه ای ، موسّسه راهیان افلاک ، کانون فرهنگی هنری ولاء ، هیات شیرخوارگان عاشورایی حضرت علی اصغر (ع) و کانون جوانان رضوی ، همچنین برگزاری بیش از یکصد و سی مراسم مذهبی در طول سال ، ایجاد طرح بشری جهت غنی سازی جلسات قرآن محلّی و خانوادگی در امر تفسیر ، ورود به عرصه آموزش هوش اخلاقی جهت آموزش فضایل اخلاقی به نونهالان با زبان و ابزار کودکانه ، برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد در 5 سال متوالی ، برگزاری اردوهای مختلف ، تشکیل دوره ها و کلاسهای آموزشی ، انجام فعالیتهای پژوهشی و انتشار آن به صورت کتاب و جزوات ، برپایی مراسم های جشن و عزاداری اهل بیت (ع) با حضور هزاران نفر از مردم ولایت مدار یزد" حسینیّه ایران " همه و همه الطاف خاصّ حضرت رحمان به مجموعه "هیات انصار ولایت دارالعباده یزد " می باشد.

استقبال گسترده اقشار مختلف مردم خصوصا علمای بزرگوار ، طلّاب گرانقدر ، ذاکرین اهل بیت (ع)، دانشجویان و اهالی هیأتهای مذهبی از این سررسید که برای اولین بار انتشار یافته بود ما را بر آن داشت که با عزمی راسخ تر از قبل و با مدّ­نظر قرار دادن نظرات و پیشنهادات مخاطبان ارجمند سررسید سال 1434را با نگاه ویژه به ایّام فاطمیّه – به دلیل تقارن ایام فاطمیّه با روزهای آغازین سال جدید شمسی –به طبع رسانده و به همراه آن نرم افزار سررسید را نیز -که به صورت ابتکاری و برای اولین بار تهیه گردیده- ارائه نماییم.))

مشخصات ومحتویات ارائه شده در این سررسید بدین شرح می باشد:

 بازهرا(س) درغم ها:

این بخش که از 24 صفر شروع می شود وتا روز شهادت حضرت زهرا(س)به روایت 95 روز، ادامه دارد شامل مصائب وظلم های است که به خاندان عترت بعد از رحلت پیامبر(ص) وارد آمد. مطالب این بخش برگرفته از منابع مختلفی از جمله نرم افزار شاخه طوبی می باشد.

کلام نور

بیانات گهر بارحضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) وحضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) در خصوص موضوعاتی چون حضرت زهرا(س)، فلسفه قیام عاشوراودرس های آن، مدح ومدّاحی، سخنرانی دینی، شعر و... که از سایت دفتر مقام معظم رهبری وکتاب صحیفه نور ونرم افزار صهبا استخراج شده است.

مناسبت ها :

ذکر وقایع تاریخی منطبق باروزهای شمسی وقمری که بعضاً در سایر سررسیدها ذکر نشده است.

آداب وسیره :

این قسمت شامل آداب عزاداری ،آداب زیارت امام حسین(ع)،اعمال محرم وصفر،سیره ائمه وعلما در عزاداری می باشد.

حدیث :

 40حدیث از حضرت زهرا(س) و40 حدیث از پیامبر(ص) وائمه معصومین (ع)در مورد حضرت زهرا(س).

اشعار:

 اشعارمدح ومرثیه اهل بیت(ع)، مناجات، انتظار، پندیّات که باتوجه به مناسبت های ماه و روز ارائه شده است که از پایگا ه های اطلاع رسانی مدایح، تیشه های اشک، حسینیّه، 95 روز باران و من غلام قمرم جمع آوری شده است .

اعمال روز :

اعمال روزهای هفته واعمال ویژه ایّام خاص که بطور خلاصه وکلی آورده شده که جنبه یاد آوری وتذکر برای مخاطب دارد تا بادیدن آن به کتاب های ادعیه مراجعه کند که منبع این بخش کتاب شریف مفاتیح الجنان وکتاب تقویم عبادی اثر مهدی مهریزی می باشد.

اوقات شرعی:

اوقات شرعی شهرهای تهران و یزد

 زیارات:

زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه.

ارائه تقویم شمسی تا پایان سال 1392

ارائه تقویم اجمالی چند ماه اول سال 1435 هجری قمری که مقارن است با ماه های پایانی سال 1392هجری شمسی.

معرفی برخی از موسّسات وکانون های فرهنگی وهیآت مذهبی کشور:

در بخش پایانی سررسید اسامی تعدادی از موسّسات وکانون های فرهنگی وهیآت مذهبی مطرح استان ها آورده شده که البته امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم با آوردن نام سایر هیئت ها ومراکز دینی وفرهنگی فعال در سطح کشور این سررسید را مزین کنیم  .

هدف ازاین اقدام آشنایی هرچه بیش تر با هیئت های مذهبی وتشکل های دینی فعال استان ها بوده تا برقراری ارتباط وتعامل این مجموعه ها با یکدیگر سهل الوصول تر گردد.

علاقمندان جهت تهیه این سررسید می توانند با شماره تماس  09140708085 تماس حاصل نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا