یزدفردا :نماینده مردم اردکان و عضو هیات رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس اظهار داشت: دانشجویان در تمام عرصه های انقلاب اسلامی موثر و شاخص هستند و با احساس مسئولیت و تعهد، منشا نشاط و حرکتهای جدیدی شده اند.
"محمدرضا تابش" در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و ایام عزاداری اباعبدا.. الحسین (ع) با عنوان "آذر عاشورایی" با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: این صفحه از تاریخ مملو از جنبه های حماسی،ارزشی، اخلاقی و عقلانی است که هرچند تاثر انگیز، ولی عبرت آموز و تحول آفرین در همه اعصار خواهد بود.
عضو هیات امنای دانشگاه یزد ، دانشجو را سمبلی از  تحول خواهی، ایثار و تفکر ذکر کرد و اظهار داشت:دانشجویان ما با تاسی از حضرت اباعبدا.. الحسین، رژیم استبدادی و خودکامه پهلوی را تاب نیاوردند و در مقابل بیداد و ستمگری آنها به پا خاستند و با تقدیم جان خود توانستند چراغ فروزان علم و آزادگی را در کشورمان تابان نگاه دارند.
نماینده مردم اردکان با یاداوری نقش دانشجویان در دوران مختلف انقلاب اسلامی اضافه نمود: دانشجویان و دانشگاهیان در تمام عرصه های انقلاب اسلامی موثر و شاخص بودند و با احساس مسئولیت و تعهد، نسبت به جامعه می نگریستند و  همیشه منشا نشاط ،حرکت جدید و راهگشا بوده اند.
"تابش" با بیان اینکه کنکاش در تاریخ اسلام نشان می دهد که همیشه اعتقاد و اعتماد به جوانان وجود داشته و این امر زمینه ساز موفقیتهای بسیاری شده است تاکید کرد: امیدوارم  همه مسئولان، جوانان را که آینده سازان این مرز و بوم هستند را باور نمایند و به آنان میدان بروز استعدادهایشان را بدهند
عضو هیات رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها گفت: مسئولان فضایی را ایجاد کنند که دانشجویان در چارچوب منطق و اخلاق حرفهایشان را بزنند.
"تابش" تصریح کرد: رعایت اصول اخلاقی در جامعه مدنظر همه قرار گیرد چرا که تاریخ ثابت کرده است که افول اخلاقی در یک جامعه موجبات نابودی آن را فراهم خواهد آورد.
وی همچنین با اشاره به رشد و توسعه شهرستان اردکان، از دانشجویان خواست برای بالندگی و تعالی اردکان تلاش کنند و کمر همت ببندند.
در این مراسم که امام جمعه و مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند به سه نفر از دانشجویان برتر کنکور سراسری سالجاری هدایایی اهدا شد.
پخش کلیپ و سخنرانی دو تن از اساتید حوزه و دانشگاه، از دیگر برنامه های این مراسم بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا