مدیر جهادکشاورزی مهریز گفت: از ۴۴ هکتار سطح زیر کشت زعفران در مهریز، ۲۲۰ کیلوگرم محصول از این اراضی برداشت شد.

محمدحسین حکیمی اظهار داشت: با وجود ۴۴ هکتار سطح زیر کشت زعفران در مهریز ۲۲۰ کیلوگرم این محصول در سال جاری برداشت شد که این رقم نسبت به سال گذشته ۷۰ کیلوگرم افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مهریز با وسعت اراضی کشاورزی خود یکی از قطب‌های فعال کشاورزی استان یزد محسوب می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر، مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان مصمم به افزایش کشت محصولات کم‌آب‌خواه همچون زعفران در سطح این شهرستان بوده است.

حکیمی عنوان کرد: کشت زعفران در شهرستان مهریز از سال ۸۱ با کشت یک هکتار آغاز شد و به طور متوسط سالانه ۴٫۵ هکتار به مزارع این محصول اضافه شد تا جایی که اکنون پس از گذشت ۱۰سال، اراضی زیرکشت زعفران در مهریز به ۴۴ هکتار رسیده است.

حکیمی اظهار امیدواری کرد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان مهریزی باز هم سال آینده شاهد افزایش نزدیک به ۱۰ هکتار از اراضی زیرکشت زعفران در مهریز باشیم.

وی همچنین افزود: با توجه به وارد کردن پیازهای بذری این محصول از استان‌های همجوار طی سال‌های گذشته، امسال کشاورزان مهریزی موفق شدند خود تولیدکننده این پیازها باشند.

حکیمی ادامه داد: با توجه به اراضی بسیار مناسب و حاصل‌خیزی که در شهرستان مهریز وجود دارد، کشت زعفران را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا