آزادمرد استعفا داد

وعده‌های بی اساس برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی استان یزد

نمایشگاه بین‌المللی منطقه یزد از مهم‌ترین مصوبات سفر اول و دوم ریاست جمهوری برای پیشرفت صنعت استان یزد بود اما با گذشت سال‌ها از تصویب احداث این نمایشگاه و اختصاص بیش از 600 میلیون تومان به آن، هنوز طرحی راکد است.

احمد آزادمرد، یکی از بنیانگذاران و موسسان شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان یزد  اظهار داشت: از روزهای نخستین پذیرش به عنوان سهامدار با اطلاع رسانی عمومی با تهیه جدولی مناسب اقدام به جذب سرمایه برای احداث نمایشگاه بین‌المللی استان یزد کردم و پس از ثبت شرکت برای مکان‌یابی از چهار گوشه شهر گرفته تا شهرستان صدوق و تفت و بیابان‌های اطراف یزد به دنبال مکانی مناسب برای  احداث محل دائمی نمایشگاه بودیم.

وی افزود: در ابتدا مکانی در جوار ترمینال مسافربری اختصاص دادند که بعدها به دلیل قرار داشتن در مسیر خطوط گاز و نفت و تصرف مقداری از آن زمین توسط شهرداری یزد برای احداث ترمینال مسافربری، درخواست 150 هکتار زمین به مسکن و شهرسازی داده شد که با 56 هکتار آن در کنار تقاطع جدید تفت به جاده کنارگذر یزد موافقت و زمین مورد نظر واگذار شد.

دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد با اشاره به کمک‌های ریاست جمهوری به این امر گفت: با استفاده از تسهیلات ریاست جمهوری توانستیم حصارکشی و جدول بندی و ساختمان نیمه تمام نگهبانی را احداث کنیم.

عضو موظف هیئت مدیره نمایشگاه بین‌المللی استان یزد با اشاره به وجود شیطنت‌هایی در زمینه ساخت نمایشگاه بیان داشت: در مسیر پیشرفت شهر و استان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم اما از انجام این گونه تحریکات نمی‌هراسم.

آزادمرد با اشاره به عدم اجرایی شدن وعده‌های متولیان نمایشگاه برای ساخت سالن نمایشگاه گفت: وعده‌ای مانند گرفتن وام و تسهیلات و ساخت سالن و افتتاح آن در دهه فجر امسال و ... وعده‌هایی بی‌اساس هستند و عملا ساخت نمایشگاه در استان یزد به تعطیلی کشیده شده و این امر موجب دلسردی سهامداران و صنعتگران استان شده تا جایی که سهامداران در قبال افزایش سرمایه واکنش مثبتی نشان ندادند و این امر در نامه مدیرعامل وقت نمایشگاه به معاونت برنامه ریزی استاندار اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از آرزوهای دیرینه صنعتگران و مردم استان یزد، داشتن نمایشگاهی زیبا و شیک است، گفت: با وجود وضع فعلی دستیابی به نمایشگاه بین‌المللی استان یزد محال است و رسما این امر به فراموشی سپرده شده است.

ازاد مرد با اشاره به اينكه  با توجه به اصل 141 قانون اساسي و قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل، كاركنان دولت نمي توانند به رياست يا عضو هيأت مديره يا مديريت عاملي انواع شركتهاي خصوصي تعيين شود گفت متاسفانه اين قانون درهيئت مديره شركت نمايشگاه بين المللي يزد رعايت نشده است

گفتنی است، متولیان نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد که بدون رقیب سالن‌های شرکت تولیدی تنها کارخانه تولید کننده فیبر نوری در کشور و خاورمیانه را به جای تولید در اختیار عرضه قرار داده‌اند و تنها به صرف اینکه متولی ساخت نمایشگاه بین‌المللی هستند، تمام رقیبان را از رقابت خارج کرده و تنها برگزار کنندگان نمایشگاه‌های استان یزد شده‌اند.

در مردادماه سال گذشته توسط رئیس بازرگانی استان یزد اعلام شد که عملیات اجرایی «نمایشگاه بین‌المللی» استان یزد از«مصوبات استانی» هیئت دولت به زودی در زمینی به مساحت ‪ 70 هکتار جنب «پارک کوهستان یزد» و با اعتبار اولیه 15 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی اعلام کرد: اختصاص 3 میلیارد ریال از محل «اعتبارات جوایز و مشوق‌های صادراتی» برای احداث نمایشگاه، همچنین سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای ساخت و تکمیل آن، از مصوبات هیئت دولت در استان است.

وی تاکید کرده بود که این اعتبارات به صورت مساعدت بلاعوض به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد برای ساخت نمایشگاه اختصاص می‌یابد.

اما این نمایشگاه با توجه به نیاز استان همچنان راکد مانده و هیچ اقدام عملی برای احداث آن انجام نمی‌شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا