محمد حامد حرزاده


رهبر معظم انقلاب در طول 34 سال رهبري خود تا کنون يک بار به تمامي استان هاي کشور مسافرت داشته اند. سفرهايي که علاوه بر سيراب شدن جان مردم ولايي ايران اسلامي از بيانات و رهنمودهاي رهبري و تجديد پيمان امام و امت، برکات معنوي، فرهنگي، عمراني و حتي جهاني داشته است. رسانه هاي استکباري از ابتداي انقلاب اسلامي تاکنون ادعاي بريدن و فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامي را تبليغ و تکرار مي کنند. ادعايي که با سفرهاي شورانگيز و خلق صحنه هاي دلداگي مردم نسبت به امام خود به طنزهايي بي مزه و مضحک تبديل شده است و اين پيام را به دوست و دشمن در فضاي بين اللمللي ابلاغ مي کند که مردم ايران با تحمل همه سختي ها، هنوز هم پاي انقلاب خود ايستاده اند.
چند روز ديگر مردم يزد پنجمين سالگرد سفر تاريخي حضرت آقا به استان دارالعباده را در قلب و دل شان جشن خواهند گرفت و خاطرات شيرين 5 روز حضور ولي فقيه عزيز خود را در ذهن هايشان مرور خواهند کرد.
حضرت آقا از سال 65 تا 86 به استان يزد سفر نکرده بودند و اين فراق، انتظار ديدار و عطش حضور و تنفس ايشان در فضاي شهر و استان را صد چندان کرده بود. صبح روز 12 دي آن سال خيابان هاي شهر دارالعلم، بزرگترين اجتماع در طول تاريخ حيات خود را مشاهده کرد. جمعيتي بالغ بر 500 هزار نفر از يزد و شهرستانهاي استان به اين شهر آمده بودند تا وجود شريف نايب امام عصر را چون نگيني دربر بگيرند.
رهبر معظم انقلاب در سخنان شان در ميدان اميرچقماق شاخصه هاي مردم يزد را مرکزيت دانش و هنر، کار و تلاش، ايمان و دين باوري و هميشه حاضر در صحنه هاي انقلاب و دفاع مقدس برشمردند. تا جايي که فرمودند: «يزد مي تواند در قناعت و اجتناب از اسراف الگو قرار بگيرد به شرط اينکه عارضه اشرافي گري خود را تحميل نکند.» موضوعي که لازم است محققان و صاحبان خرد و انديشه پيرامون اين نکته تامل و پژوهش کنند تا با انتخاب راهکارهاي مناسب بتوانيم چون گذشته هم چنان واجدصفت قناعت باشيم و راه هاي ورود تجملات به زندگي خود .
نکته مهم ديگري که معظم له به طور مفصل به آن پرداختند، اعتماد به نفس يزدي ها در انجام کارهاي بزرگ، تحصيل دانش و آباداني اين خطه کويري دانستند و اينکه يزد اين ظرفيت را دارد تا براي کل کشور نماد و الگوي اعتماد به نفس باشد. روحيه اي که براي پيمودن مسير پرافتخار و البته سخت و ناهموار ملت  ايران به اوج قله هاي پيشرفت و تعالي امري واجب و لازم است.
در پايان از مسئولين فرهنگي استان و فعالان مردمي اين عرصه انتظار مي رود با برنامه هايي مناسب و پرمحتوا در نکوداشت اين سفر پرخير و برکت سعي بليغ انجام دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا