علی اصغر راسخ راد با نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری از بین 120 اثر نمایشی به جشنواره فجر راه یافت

یزد : حمید رضا عمادی : خبرنگار یزد فردا : کارگردان نمایش «آخرین حکایت فرهاد» علی اصغر راسخ راد  گفت : نمایش قبلی من در مورد مردم پایین شهر تهران بود و این نمایش مربوط به طبقه متوسط جامعه است و باز هم حال و هوای رئالیستی دارد.

وی افزود : من تئاتر را برای اجرا عموم و تماشاگر کار می کنم هدف من جشنواره نبوده و نیست لیکن برای اجرای عموم بایستی از تنگه فجر عبور کرد.

راسخ راد  خاطر نشان ساخت : به دلیل اینکه تحصیلات من در این رشته است و تئاتر یک دغدغه هست برایم با همه سختی هایش کار می کنم.

وی در مورد شرایط کار تئاتر در تهران این چنین توضیح داد   :کار تئاتر حقیقتا سخت شده  ما در تهران ناچاریم در شرایط حرفه ای کار کنیم  ، برنامه ریزی ، محل تمرین ، بازیگران حرفه ای ، بعنوان مثال آقای صادق هاتفی از بازیگران مطرحی  است که از سال 73 تا کنون به روی صحنه نرفته بود و با این کار به صحنه تئاتر باز گشت  و این یعنی این که در تهران باید عوامل یک کار از بازیگر تا سایر دست اندرکاران تو را چه از نظرعلمی و چه از نظر تجربی قبول داشته باشند تا با تو  همکاری داشته باشند. تمامی اینها و بسیاری دیگری از عوامل باعث می شود تا تئاتر در تهران  شرایط متفاوتی با شهرستان داشته باشد اگر چه شهرستانها نیز مشکلات عدیده و مختص به خودشان را در این مسیر دارند .

کارگردان یزدی  در مورد اجرای عمومی نمایش آخرین حکایت فرهاد در یزد گفت : کار قبلی که در یزد داشتم قدری مرا آزرده خاطر کرد و این شور و اشتیاق مرا برای حضور در یزد کمرنگ کرد  اگر چه همه کسانی که مرا می شناسند می دانند که من یزد و تئاتر یزد را دوست دارم، از یزد شروع کردم، یاد گرفتم و دوست دارم ،به عنوان یک یزدی  کارهایی را که انجام می دهم حداقل برای چند روز هم شده در یزد به اجرای عموم  بگذارم البته این در صورتی قابل اجرا هست که شرایط لازم حضور فراهم باشد.

این کارگردان تئا‌تر در پایان گفت: دراین  نمایش «آخرین حکایت فرهاد»، صادق هاتفی، شعله پاکروان، شقایق فتحی، رضا رمضانی، احمد مطوری، شهره اشتری، کتایون کارایی ایفای نقش می‌کنند که البته قرار بو تا نرگس محمدی نیز  در این نمایش نقش داشته باشند که درگیر کار تصویری شدند و ممکن است در آینده به جمع ما بپیوندند.

لازم به ذکر است که علاوه بر نمایش «آخرین حکایت فرهاد» از تهران  به کارگردانی علی اصغر راسخ راد یک اثر نمایشی دیگر نیز با عنوان  افسون بر تخت نشستن ماکان تیره بخت به نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار از یزد به  سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر راه یافته است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا