اجرای طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی در بخش مرکزی شهرستان اردکان از طرف ایستگاه تحقیقات پسته اردکان انجام می شود.

در جلسه ای که بدین منظور و با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و ایستگاه تحقیقات پسته اردکان،بخشدار مرکزی و دهیاران این بخش برگزار شد در این خصوص بحث و تصمیم گیری صورت گرفت.

"علی سلطانی" مسئول ایستگاه تحقیقات پسته اردکان با بیان اینکه این ایستگاه با گستره فعالیت استانی در حال حاضر شش طرح تحقیقاتی با دامنه کاربرد ملی و منطقه ای را به اتمام رسانده یا در دست انجام دارد ،خبر از پیگیری جهت جمع بندی نیازها و مشکلات تولید پسته در استان یزد داد تا بر اساس آن،طرحهای پژوهشی لازم با همکاری موسسه تحقیقات پسته کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی یزد به مرحله اجرا درآید.

"محسن طالعی" بخشدار مرکزی اردکان نیز با بیان اینکه بافت جمعیت و درآمد بخش عمده ای از مردم بخش مرکزی از تولید کشاورزی و بخصوص پسته نشات گرفته است گفت: عمده سطح زیر کشت و تولید پسته شهرستان اردکان در بخش مرکزی واقع شده است و قطعا از اجرای طرحهای تحقیقاتی که بتواند به ارتقای روند تولید و درنتیجه بهبود اقتصار خانوار کشاورزان منطقه مثمرثمر باشد حمایت می کنیم.

از جمله تصمیمات گرفته شده در این جلسه می تواند به اجرای طرح تولید پسته ارگانیک در بخش مرکزی با اعتبار اولیه 30 میلیون تومان،پیگیری احداث گلخانه تحقیقاتی در این بخش و ارائه اطلاعات فنی و توجیهی به کشاورزان بصورت بنر و بروشور در مراحل مختلف کاشت و داشت و برداشت پسته اشاره نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا