سرپرست حوزه هنری استان یزد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشستی ظرفیت های همکاری بین دو نهاد را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: سرپرست حوزه هنری استان در این نشست با اشاره به توانمندی های هنرمندان این نهاد گفت: حوزه هنری در راستای اهداف و رسالت خود آماده هرگونه همکاری و تعامل سازنده با دستگاه های فرهنگی از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای حفظ و ترویج هنر ومعماری اولین شهر خشت خام جهان است.

سیدناصرامامی میبدی استفاده ازظرفیت های همه دستگاه ها به ویژه نهادهای فرهنگی و هنری در راستای هم افزایی و ارتقای فرهنگ وهنر استان را ضروری دانست و افزود: دراستان یزد استعدادهای هنری و ادبی بسیار ارزشمندی وجود دارد که باید شناسایی، پرورش و هدایت شوند تا دراین عرصه مهم جریان سازباشند.

وی لزوم معرفی هنرهای بومی و صنایع دستی استان را یادآورشد و ادامه داد: فرهنگ وهنرهای بومی هرمنطقه نمایانگراصالت وهویت آن جامعه است که باید بیش از پیش برای حفظ و پاسداشت آن تلاش کرد و در این زمینه خود هنرمندان بسیار تأثیرگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم دراین نشست برگسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و تعامل هرچه بیشتر این دو نهاد تأکید کرد و گفت: حوزه هنری از ظرفیت های مناسبی برخورداراست و برای بهبود وضعیت فرهنگی و هنری استان باید بیشتر از این توانمندی استفاده شود.

رضایی به فعالیت های این اداره کل اشاره کرد و افزود: جشنواره "صدای عشایر ایران" در دهه فجرانقلاب اسلامی در تهران برگزار خواهد شد و تلاش می کنیم تا حضوری پررنگ وچشمگیر در این جشنواره داشته باشیم.

وی همکاری و بهره گیری هرچه بیشترازتوانایی هنرمندان حوزه هنری استان برای معرفی هنر، فرهنگ و آداب و رسوم عشایر استان را خواستار شد. رضایی ایجاد شور و نشاط اجتماعی را ازاهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد وادامه داد: شهرستان های خاتم، ابرکوه و طبس بیشترین عشایر استان را دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا