مدیربرنامه ریزی نظارت و ارزشیابی ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد از برنامه ریزی های متنوع فرهنگی و هنری این ستاد در جهت ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی خبرداد.

حمیدرضا ناطقی طی نشستی با روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این مطلب افزود:با توجه به نیازسنجی ها و پیگیری های که از سوی وزارت ارشاد در راستای ترویج فرهنگ نماز صورت گرفته است برنامه هایی که سال آینده اجرا خواهد شد به طورحتم درارتقاء فرهنگ این فرضیه دینی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ سازی نماز و نمازخوانی در سرلوحه کار وزارت ارشاد است،گفت:از همه اصحاب فرهنگ و هنر انتظار داریم که با ارائه پیشنهادات و انجام فعالیت های خاص در این خصوص به وظیفه مهم دینی و شرعی خود توجه نماید.

این مقام مسئول با تاکید براینکه وزارت ارشاد از فعالیت هایی که در ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی صورت بگیرد حمایت می نماید،اظهارداشت:کمیته حمایت از موسسات دینی از طرحهای که در این خصوص انجام شود حمایت معنوی و مادی خواهد داشت.

مدیربرنامه ریزی نظارت و ارزشیابی ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد همچنین از پژوهشگران خواست،طرحهای خود را از طریق کانونهای فرهنگی و هنری به کمیته حمایت از موسسات دینی ارسال نمایند تا مورد حمایت قرارگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی،گفت:این اداره کل با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری که بیشتر عمومیت دینی و مذهبی داشت سعی نموده است تا درارتقاء فریضه های دینی و ترویج آن درمیان عموم مردم نقش موثری را ایفاء نماید.

بهرام عبدالحسینی تاکید کرد که نمازخانه  تمامی ادارات و مجتمع هایی که زیرنظر این اداره کل فعالیت می نمایندنیز تجهیز شده اند.

وی ادامه داد:علاوه براین کانون فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در طول سال با اجرای برنامه متنوعی که در خصوص نماز برگزارمی نمایدسعی نموده کودکان و نوجوانان زیادی را به حضور درمساجد و نماز ترغیب نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت:به هرحال معتقدیم که در این خصوص باید فعالیت های گسترده تر و عمیق تری انجام بدهیم تا بتوانیم در مصونیت جامعه دینی کشورمان تاثیرگذارباشیم .

وی همچنین از دیگر دستگاههای فرهنگی استان خواست که با همیاری ومساعدت به این اداره در جهت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری که در خصوص نماز دردستورکارخودداردهمراه باشند.

عبدالحسینی دربخش دیگر گفت:درراستای تشویق از اصحاب فرهنگ و هنر اداره کل ارشاد یزد از نویسندگان و ناشرینی که در این خصوص فعالیت می کنند حمایت می نماید.

گفتنی است درپایان این نشست هریک از روسای ادارات ارشاد اسلامی شهرستانها نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا