کارکرد پژوهش درادبیات انقلاب اسلامی درکارگاهی با حضورهدایت ا... بهبودی درحوزه هنری استان یزد بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: دراین نشست که مقیمی عراقی مدیرکل امورفرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، امامی میبدی سرپرست حوزه هنری استان، پارساییان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ونویسندگان و پژوهشگران حضور داشتند مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری کشور به بیان کارکردهای پژوهش درادبیات انقلاب اسلامی پرداخت و یکی از دلایل استقبال کم ازآثار ادبی و هنری درایران را نبود پژوهش دراین حوزه ها دانست.

هدایت ا... بهبودی تحقیق و پژوهش را بن مایه و اساس خلق آثارادبی وهنری عنوان کرد و با اشاره به این که این مقوله  نیازمند نگاهی ویژه است گفت: هرچند درحوزه ادبیات انقلاب اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته و آثارارزشمندی تولید شده است اما برای شناساندن، معرفی و توزیع این آثارکارخاصی انجام نداده ایم، باید تلاش کنیم تا ادبیات انقلاب اسلامی بیشتر دیده شده و بین المللی شود.  

این نویسنده، معطوف شدن ذهن ها به جنگ تحمیلی را از جمله دلایل کم توجهی به ادبیات انقلاب اسلامی ذکرکرد و اظهار داشت: خوشبختانه آثار خوبی در حوزه دفاع مقدس تولید شده است ولی نباید جنگ بر ادبیات انقلاب اسلامی تأثیر بگذارد.

وی توانمندی ذاتی، توان اکتسابی، سخت کوشی و تحقیق میدانی و مطالعه را از عوامل مؤثر در تولید آثار ادبی دانست و افزود: به جای اکتفا به آثار ساده و "ساده پسندی" باید زمینه تولید آثارفاخرادبی فراهم گردد تا مخاطب را جذب کند.

مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری با بیان این که همیشه پیوند محکمی بین اسلام و ایران برقرار بوده است ادامه داد: در دوره پهلوی با دستکاری درهویت این دو، قصد جدایی اسلام و ایران را داشتند غافل ازآن که تاریخ ایران و تاریخ اسلام مکمل یکدیگر بوده وتفاوت ادبیات انقلاب اسلامی با سایرانقلاب ها الهی بودن آن است.

در ادامه استاد بهبودی به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ داد.

سرپرست حوزه هنری استان یزد هم با تشریح فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه ادبیات  انقلاب اسلامی در این نهاد بر توجه بیشتر به ادبیات انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم این ادبیات به خوبی معرفی و به نسل سوم انقلاب اسلامی و همچنین نسل های آینده منتقل شود.

سیدناصر امامی میبدی به آثار درحال تدوین حوزه هنری استان یزد اشاره کرد و گفت: خاطرات آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، مجموعه اعلامیه های انقلابی و روزشمار تاریخ انقلاب اسلامی در یزد به زودی منتشر خواهد شد. 

کارگاه آموزشی پژوهش درادبیات انقلاب اسلامی در ادامه سلسله نشست های آموزشی هنر، به همت حوزه هنری استان یزد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا