همايش كارگزاران حج و زيارت استان يزد با حضور حجت السلام و المسلمين دكتر سيد احمد موسوي مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان حج و زيارت، مهندس فلاح زاده استاندار يزد و نماينده كارگزاران حج و زيازت يزد از شهرستان اردكان ساعت 10 صبح پنجشنبه 28/10/91 در محل سالن همایشهای هلال احمر يزد تشكيل گرديد.


به گزارش پايگاه خبري تحليلي اردكان نما در ابتدای این مراسم آقاي شریفی سرپرست حج و زیارت استان یزد، ضمن خیر مقدم به ریاست سازمان و سرپرست اداره کل فنی و امور کارگزاران استان، گزارشی از عملکرد حج و زیارت استان ارائه کرد.

سرپرست حج و زیارت یزد، در ادامه با توجه به قول همکاری مسئولان استان، راه اندازی سایت اداری، مرکز آموزش کارگزاران و انجام عملیات ساختمانی اردوگاه آموزش زائران استان یزد را پیگیری کرد.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه تخصصی حج و رفع شبهات در مرکز آموزش علمی و کاربردی و برپایی بازارچه سوغات در حج تمتع سالجاری به عنوان اقدامات مفید صورت گرفته در استان نام برد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین میر رحیمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در این استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور ریاست محترم سازمان، با اشاره به استفاده از استادان برجسته در مرکز آموزش، آموزش زائران، کارگزاران و روحانیون استان را مثبت ارزیابی کرد.

همچنين  آقاي علي سپهري اردكاني به عنوان نماينده كارگزاران حج و زيارت يزد طي سخناني در خواست هايي مطرح كرد كه بعضي از آنها چنين است:
1-  درخواست مي شود با پول سپرده زائرين در بانك ملت و بانك ملي حج و زيارت يك شركت هواپيمايي تشكيل دهد تا علاوه بر حل مشكل سفرها زيارتي زائرين سود بيشتري نصيب انها بشود.
2-  با توجه به سفر قريب الوقوع رياست محترم جمهور به مصر تقاضا مي شود زمينه مسافرت زائران براي زيارت حضرت زينب (س) در مصر فراهم شود.
3-  با توجه به اينكه زميني به مساحت 60000 متر مربع در كنار جاده تفت در اختيار حج وريارت قرار گرفته درخواست شد بودجه براي احداث دانشگاه علمي كاربردي حج وزيارت اخصاص يابد.
5-  در مورد عتبات عاليات تقاضا مي شود به 3 ملاك مورد درخواست زائرين توجه بيشتري بشود 

الف-  نزديك بودن به حرم  ب – توقف حداقل 10 روزه در كربلا  ج- ارزان شدن هزينه سفر به عتبات

در پايان آقاي سپهري درباره فرودگاه و تشكيل بازارچه سوغات درخولست هايي از استاندار نمود كه آقاي استاندار در مورد حل آنها قولهاي مساعدي دادند

در خاتمه اقاي دكتر موسوي گفت انشالله با هماهنگي هايي كه در شوراي عالي حج وجود دارد و پيگيري هاي يي كه انجام مي گيرد موارد مطرح شده انجام خواهد شد

فلاح زاده استاندار یزد دیگر سخنران این مراسم، با قدرانی از حضور دکتر موسوی در استان، در خصوص مسائل مختلف ازجمله ساختمان اداري در حال ساخت و زمين اختصاصي واقع در جاده تفت جهت ايجاد يک مجموعه چند منظوره همانند گذشته قول مساعد داد و آمادگی استانداری را برای تحقق اهداف پیشروی سازمان حج و زیارت اعلام کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، کار کردن برای خدا را ملاک موفقیت در امور برشمرد و گفت: اگر ما برای رضایت خدا کار کنیم، خداوند خود راه حل مشکلات را به ما نشان خواهد داد و می توانیم بر مشکلات فائق آئیم که نمونه آنرا در برگزاری موفق حج تمتع سالجاری شاهد بودیم.

وی در ادامه به طرحهای سازمان در راستای تسهیل سفرهای زیارتی اشاره کرد و خواهان تلاش و همکاری بیشتر استانها و دفاتر زیارتی در اعزام زائران شد و گفت: سازمان حج در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا