در رزوهای گذشته برخی افراد سودجو اقلامی از داروهای مورد نیاز مردم را از طریق غیرقانونی وارد بازار کرده و به مردم ارائه کرده بودند. با بررسی این داروها مشخص شد این داروها ماده موثره مورد نیاز بیماران را ندارد.

به گزارش شبکه خبر، دکتر جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این خبر گفت: بیماران داروهای خود را فقط از مراکز دارویی و داروخانه های معتبر همچون داروخانه های دولتی تهیه کنند.

وی به بیماران توصیه کرد: فقط با مراجعه به مراکز مـعتبر و داروخانه های دولتی همچون داروخانه های شهید کاظمی،۱۳آبان، هلال احمر و۲۹فروردین برای تهیه داروهای خود اقدام کنند.

دکتر سلام زاده با اشاره به این که استفاده از داروهایی که از مراکز غیرقانونی تهیه شده باشد، عوارضی برای بیماران دارد؛ گـــفت: بسیاری از داروهای خاص باید در شرایط ویژه همچون دمای مناسب، دور از رطوبت و نور نگهداری شود که معمولاً این استانداردها در مراکز غیرمجاز رعایت نمی شود، به همین دلیل ممکن است این داروها خاصیت درمانی خود را از دست بدهد یا حتی مضر باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مقداری داروی «پلاویکس» از طریق غیر قانونی وارد بازار شده بود که پس از بررسی آزمایشگاهی مشخص شد، بیش از۳۰درصد مواد تأثیرگذار در این داروها کم است و عملاً این داروها روند درمان را کند می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا