در نشست مشتركي با حضور مسئولان آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي ، راهكارهاي اجرايي تفاهم نامه اين دستگاهها در حوزه سوادآموزي بررسي شد .

به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش استان يزد ، در اين نشست كه مديران كل آموزش و پرورش و بهزيستي استان ، رؤساي بهزيستي شهرستان هاي استان ، مديران آموزش و پرورش و كارشناسان سوادآموزي شهرستان ها و مناطق 16 گانه استان يزد حضور داشتند ، راهكارهاي اجرايي تفاهم نامه آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي در حوزه سوادآموزي بررسي شد .
مدير كل آموزش و پرورش استان يزد ، سازمان بهزيستي را از دستگاههاي پيشتاز در تعامل بين دستگاههاي استاني دانست و اظهار اميدواري نمود مجموعه جامعه از اين تعامل و همراهي بهره مند شوند .
" محمد كاظم رحيمي نژاد " با تجليل از آرمان هاي حضرت امام خميني ( ره ) در مبارزه با بيسوادي و ايجاد نهضت سوادآموزي به مطالبات مقام معظم رهبري و مصوبه ي هيأت دولت براي به صفر رساندن بيسوادي اشاره و از حركت ارزشمندي كه در اين راستا صورت گرفته قدرداني كرد .
رحيمي نژاد طرح هاي مختلف استان براي به صفر رساندن شمار بيسوادان را يادآوري كرد و از دستگاههاي اجرايي استان به ويژه دستگاههاي خدمات دهنده به مردم خواست آموزش و پرورش را در اين راستا ياري نمايند .
مدير كل سازمان بهزيستي استان نيز در اين مراسم از همراهي اين سازمان با آموزش و پرورش در زمينه هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و باسواد كردن مددجويان و معلولان بهزيستي خبر داد و افزود : در اين راستا تا كنون دو تفاهم نامه بين بهزيستي و آموزش و پرورش استان منعقد گرديده است .
" دكتر رحيمي نسب " افزود : دراين تفاهم نامه ، بهزيستي براي شناسايي و باسواد كردن معلولان و مددجويان تحت پوشش ، از جمله زنان سرپرست خانوار ، فرزندان بيسواد آنان ،‌ايتام ، فرزندان بدسرپرست از طريق نيروهاي آموزش ديده خود، آموزش و پرورش را ياري خواهد كرد .
معاون سوادآموزي استان يزد نيز در اين نشست گفت : در راستاي اجراي ماده 6 مصوبه هيأت وزيران مبني بر تعامل و همكاري دستگاههاي مشمول ماده 5 قانون خدمات كشوري در ارائه خدمات سوادآموزي و به منظور تسريع در تحقق اهداف باسوادي كامل گروه 49-10 سال ، تفاهم نامه اي بين آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي منعقد شده است .
" احمد خاكزاد " بهره گيري از ظرفيت هاي مشترك در ارائه خدمات سوادآموزي به 1500 نفر از مددجويان و معلولان تحت پوشش را موضوع اين تفاهم نامه ذكر كرد و افزود : اين تفاهم نامه به امضاي محمد كاظم رحيمي نژاد ، مدير كل آموزش و پرورش و محمدحسين رحيمي نسب ، مدير كل بهزيستي استان يزد رسيده است .
در ادامه اين جلسه راهكارهاي اجرايي اين تفاهم نامه بررسي و مديران كل آموزش و پرورش و بهزيستي و معاونت سوادآموزي به سؤالات حاضران پاسخ گفتند .

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا