معاون این بنیاد با اعلام این مطلب افزود: رویکرد کلی بنیاد نخبگان استان یزد ، در جشنواره بین المللی نوآوری وشکوفایی ، تجاری سازی اختراعات مخترعین یزدی است که عقد تفاهم نامه های تجاری سازی با صاحبان صنعت وسرمایه گذاران و همچنین جذب حداکثری سرمایه گذاران استانی و ملی از مهمترین اقدامات بنیاد نخبگان یزد درجشنواره مذکور است .
حامد فلاح ادامه داد : 40 تن از مسئولین رده  بالای دستگاههای اجرایی ملی و استانی جهت بازدید از دستاوردهای مخترعین استان دعوت شده اند تا با حضور در جشنواره ، مشکلات مخترعین استان  را در خصوص تجاری سازی ایده ها و اختراعاتشان برطرف کنند .
وی با اشاره به پذیرفته شدن 20 اختراع سطح سه از استان یزد در جشنواره ، عنوان کرد : در بخش داوری ، افرادی که با اختراع ثبت شده شرکت نمایند ، در صورت دریافت تاییدیه علمی ازسوی بنیاد مورد حمایت سطح 3 بنیاد نخبگان قرار گرفته و مبلغ 3 تا 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت می کنند .
فلاح در پایان اظهار امیدواری کرد : با توجه به اقدامات بلند مدت استان که از سال گذشته آغاز شده است، بتدریج شاهد برطرف شدن مشکلات پیش روی مخترعین استان در زمینه عقد قراردادهای تجاری سازی و افزایش آگاهی های سرمایه گذار و مخترع در راستای آگاهی از نیازهای یکدیگر باشیم.
شایان ذکر است پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری وشکوفایی فجر انقلاب اسلامی ، همزمان با سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از  16 تا 19 بهمن ماه سالجاری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا