رییس‌جمهور گفت: امام(ره) برای خود دنیایی‌اش هیچ حسابی باز نکرده و هیچ جیبی ندوخته بود و اصلا جیب نداشت.محمود احمدی‌نژاد پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) با بیان این‌که امام(ره) مردی از جنس آسمان، انبیاء و احیا کننده راه آنان بود، گفت: دهه فجر دهه پیروزی نهضتی عظیم است که امام(ره) آن را رهبری می‌کردند.


رییس‌جمهور با بیان این‌که نام امام(ره) در اندیشه همه عدالت‌خواهان، آزادی‌خواهان و محرومان و نوع انسان جاودانه است، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که ما را در این عصر آفرید و فرصت تنفس در فضایی به ما عنایت کرد که امام (ره) آن فضا را ترسیم کرد و به واسطه عشق به امام خمینی(ره)، ما را در مسیر رشد و کمال و حیات حقیقی انسان قرار داد. دهه فجر بزرگ‌ترین هدیه به ملت ایران است.
وی با بیان این‌که همه وجود امام(ره) در کنار محرومان و غمخواران بود، گفت: امام(ره) برای خود دنیایی‌اش هیچ حسابی باز نکرده است و هیچ جیبی ندوخته نبود و اصلا جیب نداشت. امام(ره) همیشه مردم را گرامی می‌داشت و اراده مردم را در پیشبرد کشور اصیل و به رسمیت می‌شناخت و به مردم میدان می‌داد و مردم پس از چندصد سال حاکمیت خودخواهان حقیقت خود را شناختند و هویت خود را باز یافتند و عزت پیدا کردند.


رییس‌جمهور افزود: امام(ره) آمد تا به همه بشریت عزت و همه آنها را نجات دهد. مرز نگاه امام(ره)، بشریت بود و فارغ از همه تعصبات حتی تعصبات مذهبی گام برمی‌داشت و برای دفاع از حقوق مردم مرزی نمی‌شناخت و در نگاه او، مردم طبقه‌بندی نداشتند و یک طبقه دارای ارزش نبود و همه مردم در نزد او محترم و عزیز بودند. یاد امام (ره)گرامی است و او زنده است و هر روز که می‌گذرد زنده‌تر می‌شود و ما امیدواریم آرمان بلند حضرت امام (ره)جامعه بشری را به حاکمیت جهانی عدالت برساند و اتصال اندیشه مردم با تنها حقیقت جاری در هستی یعنی امام زمان (عج) و رسیدن به حکومت او هر چه زودتر محقق شود.


احمدی‌نژاد افزود: امروز اندیشه امام(ره) که اندیشه مهدوی، حسینی و جهانی و حاکمیت عدالت جهانی بود، به سرعت همه جان‌ها را تسخیر می‌کند و عشق و اراده ملت به سمت و سوی این نشانه‌ای که امام(ره) از خود گذاشت روانه می شود. خادمان ملت در دولت تا لحظه آخری که افتخار خدمتگزاری داشته باشند، از راه و اندیشه و مسیری که حضرت امام(ره) ترسیم کرده‌ است، ذره‌ای فروگذار نخواهند بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا