آخرین وضعیت استخدامی جدید دولت

  پرینت
شناسه خبر : 64160 | تاریخ انتشار : 12 Bahman 1391 - 01:20 | 3020 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

فروزنده در گفتگوی تفصیلی خود آخرین وضعیت استخدامی جدید دولت در سراسر کشور را تشریح کرد و به بررسی گزینه‌‌های مختلف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم پرداخت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، لطف‌الله فروزنده‌ در خرداد سال ۹۱ به سمت معاون پارلمانی احمدی‌نژاد منصوب شد؛ فروزنده تا پیش از این و از سال ۸۸ معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور بود.

فروزنده دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت منابع انسانی از همین دانشگاه است؛ آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی با لطف‌الله فرونده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره مسائل جاری کشور است.

طرح استخدامی دولت کاملا قانونی است/ ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری و ماده ۵۱ برنامه توسعه پنجم ادله قانونی
فروزنده با بیان اینکه دولت برنامه استخدامی (طرح مهرآفرین) را قبلا هم در دستور کار داشت، عنوان کرد: طبق ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری و همچنین طبق ماده ۵۱ قانون پنجم توسعه که به بخش استخدام‌های امور اداری اشاره شده این موضوع در نظام اداری برای کاهش مشکلات مردم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در نظام اداری باید برنامه‌ریزی متناسب با نیروهای انسانی باشد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی نیروی انسانی به این مفهوم است که باید با توجه به خروجی نیروها در دستگاه‌ها و متناسب با آن نیروهای جدیدی وارد شوند تا دستگاه‌ها فعالیت و پویایی خود را از دست نداده و همانند سابق کارهای خود را با نیروهای جوان ادامه دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، برنامه‌ریزی نیروی انسانی در نظام اداری را موضوع مهمی در کشور دانست و عنوان کرد: در این میان طبیعی است که اگر کسی بخواهد در بحث نیروی انسانی برنامه‌ریزی کند باید به موضوع ورودی و خروجی نیروها اهمیت داده و یک تناسب مناسبی را بین آن‌ها ایجاد کند.

فروزنده ادامه داد: بنابراین دولت دهم با توجه به سیاست‌های واگذاری و همچنین برنامه‌هایی همچون بازنشستگی زودتر از موعد نیروها که این آمار در کشور حدود ۶۰ هزار نفر اعلام شده توانست با برنامه‌ریزی مناسب با توجه توانمندی‌ها و مهارت‌های جوانان و همچنین اشتغال متناسب آن‌ها کمبود نیروهای انسانی خود را برطرف کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای قانون استخدامی‌ها بخشنامه‌ای تکمیل و به دستگاه‌های اجرایی ارائه شد، گفت: طبق بخشنامه‌ای که از سوی معاونت توسعه و منابع نیروی انسانی ریاست جمهوری تنظیم شده است، معیار اصلی پست‌های سازمانی و همچنین نوع نحوه ورود نیروها طبق ماده ۲۴ آن تعیین و مشخص شده است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با توجه به بخشنامه استخدامی‌ها و با اشاره به ماده ۲۴ آن ادامه داد: طبق این بخشنامه به ازای خروج هر نیروی حاکمیتی می‌توان یک نیرو جذب کرد و از طرفی در پست‌های غیر حاکمیتی طبق قانون می‌توان به ازای خروج هر سه نفر، یک نفر را در دستگاه‌ها و مراکز اجرایی جذب کرد.

فروزنده با بیان اینکه اجرای قانون استخدامی‌ها در کشور طبق رعایت قانون انجام می‌شود، اظهار داشت: تنها کاری که در طرح استخدامی‌ها (مهر آفرین) انجام شده توفیض اختیارات است به طوری که فرآیندهای امور ذکر شده به استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی محول شده است. وی ادامه داد: طبق فرآیندهای قانون استخدامی، گرفتن آزمون از داوطلبان مورد‌نظر طبق قانون انجام می‌شود همچنین ردیف استخدامی تمام نیروها هم طبق قانون ذکر شده در نظر گرفته خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به توفیض اختیارات در طرح مهرآفرین‌ عنوان کرد: توفیض اختیارات به این معناست که به جای انجام همه امور استخدامی‌ها توسط معاونت توسعه رئیس جمهور توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین استان‌ها انجام شود و آنها با توجه به نظارت معاونت توسعه تمام امور استخدامی‌ها را انجام می‌دهند.

فروزنده با اشاره به فرآیندهای تبدیل وضعیت در قانون استخدامی‌ها عنوان کرد: برخی از نیروها در کشور باید تبدیل وضعیت شوند که در این بین نیروهای قرار دادی می‌توانند با دادن آزمون و قبول شدن در آن‌ها به نیروهای پیمانی تبدیل شده و همچنین نیروهایی که چندین سال به صورت پیمانی مشغول فعالیت بودند باید تبدیل به نیروهای رسمی شوند.

اجرای طرح مهر آفرین موجب توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد انگیزه در جوانان می‌شود

وی خاطر‌نشان کرد: اجرای این طرح موجب توانمندسازی نیروی انسانی در دستگاه‌ها و مراکز و همچنین ایجاد نشاط در بین جوانان و ایجاد انگیزه برای آنان و خانواده‌ها می‌شود. فروزنده با اشاره به اینکه اجرای طرح استخدامی‌ها هیچ مشکل قانونی ندارد‌‌، تصریح کرد: ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین ماده ۵۱ برنامه توسعه پنجم اجازه انجام و اجرای این طرح را به دولت داده است و دولت هم طبق ساز و کار قانونی طرح استخدامی‌ها را دنبال می‌کند.

افراد مخالف طرح ادله قانونی ارائه کنند/ طرح استخدامی از نگاه خود نمایندگان تصویب شده

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص برخی سخنان نمایندگان در این رابطه که این طرح خلاف قانون اساسی است، گفت: کسانی که این طرح را مخالف قانون اساسی ذکر می‌کنند باید موارد قانونی را اعلام کنند و از طرفی هیئت تطبیق وظیفه دارد اگر طرحی را خلاف با قانون دانست آن را به هیئت دولت اعلام کند و دولت هم آن‌ها را بررسی و برطرف خواهد کرد.

فروزنده عنوان کرد: از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح کاهش بروکراسی اداری است که موجب کاهش سردرگمی مردم در انجام امور اداری خود در دستگاه‌ها خواهد شد. وی خاطر‌نشان کرد: اجرای طرح استخدامی‌ها از تاکیدات مهم ذکر شده در برنامه توسعه پنجم و همچنین نگاه خود نمایندگان مجلس بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: اجرای طرح مهر آفرین در راستای اجرا و تحول دو برنامه بازسازی نیروی انسانی و عدم تمرکز‌گرایی در کشور به مرحله اجرا در می‌آید که موجب کاهش بسیاری از مشکلات مردم خواهد شد.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا
برچسب ها
اخبار مرتبط
نگرانی مردم‌شهرک رزمندگان از ساخت بیمارستان بیخ خانه هایشان
آمادگی شهرستان مهریز برای استقبال از گردشگران نوروزی
طبسی های مقیم یزد : طولانی شدن اجرای مصوبه رهبری هیچ توجیهی نداشته ومسئولیت خطرات و تلفات جاده ای میقات الرضا (ع) بعهده شماست / لزوم برقراری پروازهای یزد_طبس_ مشهد و بالعکس
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • هیچ نظری موجود نیست