مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:در راستاي تحقق سياست منطقه اي كردن جشنواره هاي فرهنگي هنري شهرستان ها اولين جشنواره منطقه ای آواها و نواهاي محلي در تاریخ 15 و 16 بهمن در شهرستان ابركوه با حضور شش گروه موسیقی محلی برگزار مي گردد.

بهرام عبدالحسینی با اعلام این خبرافزود: اين جشنواره با هدف ترويج و تبيين روحيه كار و تلاش، جهت شناسايي گروهها و رونق بخشيدن به موسيقي نواحي و محلي در آستانه سي و چهارمين بهار آزادي كار خود را آغاز مي کند. وی گفت: اين جشنواره در نظر دارد با ايجاد شور و نشاط در مردم براي دستيابي به شور و شعور و معرفت، قدمي در راه اعتلاي فرهنگ غني ايراني اسلامي بر دارد.

وی اضافه کرد: در هفته هاي گذشته فراخوان جشنواره به ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، فارس و كرمان  ارسال شد و  بعد از مدتي گروه هايي به دبيرخانه معرفي شدند.

 

وی ادامه داد: پس از بررسي و ارزيابي، از هر استان يك گروه به جشنواره راه پيدا كرد، بدين ترتيب و با احتساب يک گروه مستقل از شهرستان ابركوه، جمعا 6 گروه به روي صحنه مي روند.

مدیرکل ارشاد یزد گفت:از استان اصفهان گروه همنوازان عارف، از استان چهارمحال بختياري گروه موسيقي محلي دهكردي، از استان فارس گروه دنا با هشت نوازنده و به سرپرستي  اميد شاه محمدی، از استان كرمان گروه موسيقي محلي حقيقت، از استان يزد گروه آواي كوير و از شهرستان ابركوه گروه آواي مشك در اين جشنواره شركت مي نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا