آیا به راستی آنچه که در جلسه روز یکشنبه مجلس رخ داد به درستی از سوی رسانه‌های دولتی بیان شده است؟ آیا این رسانه‌ها حقیقت برهم زننده آرامش کشور را به درستی منعکس کرده‌اند؟ هزاران راستی دیگر در کلام نمایندگان مردم در مجلس که شاهدان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس بودند آشکار است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حرکت در هر مسیری اگر در مسیر هموار و اصولی خود قرار بگیرد مقصد در دسترس و یافتنی خواهد بود اما اگر این گذار با گام‌هایی غیر اصولی انجام بگیرد نتیجه مطلوب و خواستنی نخواهد بود.

براساس اعلام قبلی استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه روز یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت و پس از آغاز جلسه در روز یکشنبه هم نمایندگان مجلس بررسی استیضاح را آغاز کرده و طبق روال معمول مخالفان و موافقان وزیر نظرات و صحبت‌های خود را بیان کردند و بررسی استیضاح پس از پایان یافتن جلسه صبح به نوبت عصر موکول شد، اما این جلسه در ادامه آن‌گونه که باید پیش نرفت.

رئیس جمهور که در جلسه نوبت عصر مجلس دفاعیات خود از شخص وزیر را بیان می‌کرد در صحبت‌های خود راه دیگری را برگزید و تلاش کرد تا با پخش یک نوار ویدئویی جو مجلس را به آن سمت که خود می‌خواهد رهنمون کند.

پخش این نوار نامفهوم اعتراضات نمایندگان مجلس را به دنبال داشت که در این میان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همواره با سعه صدر نمایندگان مجلس را به آرامش و سکوت فرا می‌خواندند و این قضیه تا بدانجا پیش رفت که رئیس جمهور خلاف عرف معمول به جای نوار متن مکالمات دو شخص مصاحبه کننده در نوار را از روی مطالب مکتوب قرائت کرد تا به نوعی دست به افشاگری بزند.

پس از پایان صحبت‌های رئیس جمهور، بر اساس مواد آئین‌نامه داخلی مجلس از آنجایی که اتهام‌هایی در صحبت‌های رئیس جمهور نسبت به رئیس مجلس بیان شد بود علی لاریجانی با بیان صحبت هایی دفاعیاتی را از خود عنوان کرد که ای صحبت‌ها با کلمات "احسنت، احسنت" نمایندگان همراه بود.

پس از پایان این جلسه رئیس جمهور به شکل خاصی قبل از رای مجدد نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحن مجلس را ترک کرد و با ۱۹۲ رای، نمایندگان مجلس عدم اعتماد خود به شیخ الاسلامی را بیان کردند و به این ترتیب وزیر کار بیکار شد.

پس از پایان این جلسه نمایندگان مجلس صحبت‌هایی را درباره نوع رفتار رئیس جمهور و نحوه دفاعیات او بیان کردند که خبرگزاری خانه ملت هم بر اساس وظیفه رسانه‌ای خود این صحبت‌ها را تهیه و منتشر کرد.

قصه اما به همین جا ختم نشد و رسانه‌های  حامی دولت که هر کدام به نوعی از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند نقش دایه مهربان‌تر از مادر خود را آغاز کردند و هرکدام به شکلی صدای رسانه‌های خود را بالاتر برده و به نوعی حمایت‌ خود را از دولت و شخص رئیس جمهور آغاز کردند و البته در این میان از لفظ پراکنی به رئیس مجلس هم خودداری نکردند.

در این میان روزنامه دولتی ایران یعنی بازوی رسانه‌ای دولت به نوعی تیغ تیز خود را به سمت اتفاق‌های روز یکشنبه مجلس نشانه گرفت و مطلبی با تیتر " خانه ملت یا خانه ..." منتشر کرد.

در طول دو روز گذشته هم رسانه‌های حامی دولت تلاش می‌کنند تا با مطرح کردن این موضوع که سران سه قوه باید به آرامش کشور کمک کنند این‌گونه تداعی می‌کنند که سهم روسای مجلس و جمهور در اتفاقات روز یکشنبه مجلس به یک اندازه بوده و هر یک به سهم خود اذهان عمومی جامعه را برهم ریخته‌اند.

درحالی که نمایندگان مردم در مجلس نظری عکس این صحبت‌ها دارند.

اما آیا به راستی آنچه که در جلسه روز یکشنبه مجلس رخ داد به درستی از سوی رسانه‌های دولتی بیان شده است؟ آیا این رسانه‌ها حقیقت برهم زننده آرامش کشور را به درستی منعکس کرده‌اند؟ هزاران راستی دیگر در کلام نمایندگان مردم در مجلس که شاهدان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس بودند آشکار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا