چه کسی مقصر حادثه تلخ روز استیضاح بود؟

  رئیس‌جمهور مقصر وقایع روز استیضاح بود

یزدفردا:علی مطهری، درباره اتفاقات روز یکشنبه ۱۵ بهمن مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح شیخ‌الاسلامی حق نمایندگان بود و باید اجرا می‌شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور شروع‌کننده اتفاقات جلسه روز یکشنبه مجلس بود، افزود: همواره شروع‌کننده مقصر است چرا که اگر به‌عنوان مثال شما در خیابان راه بروید و شخصی به صورت شما سیلی بزند، شما که جواب می‌دهید مقصر نیستید و شخص زننده مقصر است.

وی ادامه داد: اکنون هم نمی‌توانیم بگوییم که روسای دو قوه نفر نظم جامعه را برهم ریخته‌اید، چرا که شخص رئیس جمهور مقصر ایجاد تنش بود.

مطهری با بیان اینکه اقدام رئیس مجلس پاسخ مناسبی به اقدام رئیس جمهور بود، تصریح کرد: براساس دستورات اسلام نه باید ظلم کنیم و نه اجازه دهیم ظلمی به ما واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: در جلسه روز یکشنبه مجلس کار به جایی رسید که درست نبود رئیس مجلس پاسخی ندهد، چرا که اگر رئیس جمهور خارج از موضوع صحبت نمی‌کرد هیچ تنشی پیدا نمی‌شد و حتی این احتمال وجود داشت که استیضاح رای نیاورد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور فضای روز یکشنبه مجلس را عوض کرد، یادآور شد: شخص رئیس جمهور اساساً برای دفاع از وزیر به مجلس نیامده بود و شاید در حرف‌های خود اهداف تبلیغاتی و انتخاباتی را دنبال می‌کرد.

مطهری با تاکید بر اینکه ایراد به اصل استیضاح صحیح نیست، توضیح داد: اگر ۱۰ نماینده برای استیضاح وزیری تصمیم می‌گیرند، این کار باید انجام شود و استیضاح هیچ ارتباطی با حرف‌های شخص رئیس جمهور درباره فاضل لاریجانی ندارد.

وی با بیان اینکه من طراح استیضاح بودم، گفت: حتی زمانی که آقایان نادران و توکلی درباره استیضاح شیخ‌الاسلامی مردد بودند من آنها را قانع کرده و گفتم که در جامعه قانون‌ستیزی صورت گرفته است و بنابراین ارتباط دادن استیضاح به ملاقات سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی و تعریف پشت‌پرده‌ای برای آن اتهام دروغی است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا