چه کسی مقصر حادثه تلخ روز استیضاح بود؟

 رئیس‌جمهور آغازگر اتفاقات روز استیضاح بود
یزدفردا:محمد دهقان، گفت: اصل این حرف که همه مسئولان نظام باید به سمت آرامش حرکت کنند، حرف خوب و مورد تایید است، اما مهمتر آن است که در مدت باقیمانده از عمر دولت نباید اجازه دهیم تا جریان انحرافی، کشور را بر هم بریزد.


نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ باید برخی از عناصر جریان انحرافی را در چند ماه باقیمانده مهار کنیم تا ضربه‌ای به آبروی کشور و نظام نزنند.
وی با بیان اینکه باید ببینیم چه کسی کشور را دچار بحران می‌کند، تصریح کرد: باید در این‌باره به صورت عادلانه قضاوت کنیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه شروع‌کننده بحث شخص رئیس جمهور بود، تاکید کرد: رئیس جمهور در این جلسه آمده بود تا این مطالب را در مجلس بیان کند، در حالی که اگر این مطالب درست بود بایستی به قوه قضائیه و دادستانی ارجاع می‌شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اینکه اصل مجلس، شورای نگهبان، قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری زیر سوال برده شود، رفتاری خارج از عرف و چارچوب نظام است.
وی با بیان اینکه طبیعتاً در هرگوشه افرادی متخلف حضور دارند، توضیح داد: باید با افراد متخلف برخورد شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم یادآور شد: کار رئیس جمهور در روز یکشنبه مبنی بر پخش فیلم کار اشتباهی بود چرا که شأن رئیس جمهور در این نیست که بیاید و فیلم نامفهومی را در مجلس پخش کند و مسائل کشور را به یک دعوای شخصی تبدیل کند، چرا که معتقدم اگر شخصی تخلفی کرده و در هر جایگاهی هم قرار داشته باشد، باید از طرق قانونی با وی برخورد شود.
دهقانی با تاکید بر اینکه شروع‌کننده اتفاقات روز یکشنبه شخص رئیس‌جمهور بود، گفت: پیش‌بینی می‌کردم که رئیس‌جمهور به دنبال فرصتی برای چنین رفتاری است و از هر جلسه‌ای برای این اقدام استفاده می‌کند و به همین دلیل شخصاً با موضوع استیضاح موافق نبودم، چرا که معتقد بودم استیضاح بستری برای از بین رفتن تعامل بین قوا ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه استیضاح جزو حقوق قانونی نمایندگان است، تصریح کرد: زمانی که ۱۵۰ قاضی دیوان عدالت اداری ۲ بار رای به عزل سعید مرتضوی می‌دهند ولی وی همچنان در رأس کار حضور پیدا می‌کند، نمایندگان باید به این دهن‌کجی تاریخ.ی نسبت به قانون پاسخ می‌دادند، چرا که مرتضوی برخلاف قانون در اموال عمومی دخل و تصرف می‌کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه اتهام کهریزک یا دخل و تصرف در اموال عمومی تنها گوشه‌ای از اتهامات سعید مرتضوی است، تاکید کرد: قوه قضائیه بایستی چند ماه پیش سعید مرتضوی را دستگیر می‌کرد چرا که دخل و تصرف وی در اموال عمومی جرم است که اگر این اقدام چند ماه پیش صورت می‌گرفت امروز این تلقی نمی‌شد که وی به دلیل مسائل شخصی دستگیر شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا