چه کسی مقصر حادثه تلخ روز استیضاح بود؟


محمدرضا محسنی ثانی:رئیس‌مجلس پاسخ درست و مناسبی به رئیس‌جمهور ‌داد

یزدفردا :محمدرضا محسنی ثانی درباره سخنان احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: روحیه ستیزه‌جویی که احمدی‌نژاد در پیش گرفته، منحصر به مجلس و ریاست آن نیست و رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمام کسانی که به‌عنوان تاثیرگذاران نظام و یاوران مقام معظم رهبری به شمار می‌روند، مورد تعرض او قرار گرفته‌اند.

 

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: چنین رفتاری به‌عنوان یک رویه ناهنجار و بداخلاقی سیاسی به جامعه سرایت می‌کند و سخنان وی برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه در زمان باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری از رفتارهای ناصواب پرهیز شود بنابراین، رویکرد احمدی‌نژاد را می‌توان نوعی ولایت‌گریزی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد شیوه مدیریت جلسه روز استیضاح وزیر کار توضیح داد: احمدی‌نژاد ادبیات و رفتاری در مجلس به کار برد که در مناظره‌های سال ۸۸ مورد استفاده قرار داده بود و در این سال‌ها نیز مرتباً اعلام می‌کرد اسامی و لیستی دارد که فاش خواهد کرد؛ ‌بنابراین اگر رئیس مجلس پاسخ درست و مناسبی به وی نمی‌داد،‌ در جامعه عکس‌العمل‌های شدیدتری را شاهد می‌بودیم.

وی با بیان اینکه قاعده و قانون بر این است که مسائل لازم برای پیگیری به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شود، توضیح داد: دولت قبل از اینکه اطلاعات خود را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد، به بیان آن در مجلس و در ملأ عام می‌پردازد که لازم است نسبت به این گونه مواضع و رفتارها مراقبت شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بیان کرد: احمدی‌نژاد در این جلسه با یک برنامه‌ از پیش طراحی‌شده رفتار کرد و سخن گفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا