چه کسی مقصر حادثه تلخ روز استیضاح بود؟


صحبت‌های خارج از موضوع رئیس‌جمهور تنش‌آفرینی کرد

یزدفردا "مهرداد بائوج لاهوتی ، با بیان اینکه مجلس در روز یک‌شنبه طبق روال طبیعی خود به استیضاح وزیر کار مشغول بود، افزود: مطرح کردن صحبت های بی‌ربط در صحن علنی مجلس از سوی احمدی‌نژاد علاوه بر منحرف کردن مسیر مورد بحث، موجبات برکناری وزیر کار و تنش در اذهان عمومی را نیز فراهم کرد.

 

سخنان تهدید‌آمیز رئیس جمهور بساط وزارت را برای شیخ‌الاسلام برچید

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر مجلس مسیر خود را طی می‌کرد امکان ابقای وزیر کار در جایگاه وزارت بسیار زیاد بود، افزود: سخنان تهدید‌آمیز رئیس جمهور بساط وزارت را برای شیخ‌الاسلام برچید.

عضو هیأت رئیسه کمیسون عمران مجلس با مثبت ارزیابی کردن سخنان دکتر لاریجانی در روز یک‌شنبه، گفت: مباحث مطرح شده از سوی رئیس جمهور هیچ ربطی به جلسه استیضاح وزیر کار نداشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه گفتار‌های رئیس مجلس طبق آیین‌نامه بود و هیچ‌گونه نقض قانون از سوی وی صورت نگرفت، تصریح کرد: استیضاح حق مسلم مجلس و نمایندگان بوده که احمدی‌نژاد با سخنان تهدید‌آمیز خود علیه رئیس قوه مقننه خواهان سلب این حق بود.

وی ادامه داد: خارج کردن مجلس از بحث خود و کشاندن آن به سمت حاشیه از سوی احمدی‌نژاد به هیچ وجه به صلاح نظام نبوده و آرامش جامعه را دستخوش دگرگونی کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با یادآوری دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آرامش جامعه رودر‌رویی دو رئیس قوه مجریه و مقننه را برای نظام مناسب ندانست و گفت: لاریجانی طبق آیین‌نامه فقط پاسخ‌گو بوده و کاری خلاف منطق نکرده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسون عمران مجلس با بیان اینکه طبق ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس کسی که در صحن علنی مورد خطاب قرار می‌گیرد، اجازه دفاع از خود را دارد افزود: رئیس‌مجلس هم طبق آیین‌نامه عمل کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید با افرادی که جریان انحرافی را در جامعه گسترش می‌دهند مقابله و برخورد شود تصریح کرد: فرد خاطی هر‌ کسی و در هر پستی که باشد در مقابل قانون یکسان مجازات می‌شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا