چه کسی مقصر حادثه تلخ روز استیضاح بود؟

لاریجانی درقبال حرف‌های رئیس‌جمهور طبیعی‌ترین کار ممکن را انجام داد

جعفر قادری، گفت: آغازگر بحث‌های خارج از موضوع استیضاح، رییس‌جمهور بود و مرتکب اقدام بسیار ناپسندی شد حتی اگر آن مورد صحت نیز داشت باید این شکایت به قوه قضاییه ارسال می‌شد، اصلا ایشان با این اقدام چه چیزی را می‌خواست ثابت کند و این موضوع چه ارتباطی با جلسه استیضاح داشت؟ به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور با هدف منحرف کردن اصل موضوع دست به این اقدام زد که مشکلات جدی به وجود آورد که جای جبران باقی نگذاشته است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس مجلس خود با قوانین آشنا هستند و هیچ گاه در جلسه استیضاح این مباحث را مطرح نمی‌کنند چراکه این خلاف قانون است، آقای لاریجانی امضاکننده استیضاح نبود و بر اساس قانون نیز نمی‌توانست جلوی استیضاح را بگیرد و اگر این اقدام ازسوی ایشان صورت می‌گرفت تخلف به حساب می‌آمد، رییس جمهور باید بداند که اگر بحث استیضاح از جانب نمایندگان مجلس پیش می‌آید به دلیل بی‌توجهی به قانون در موضوع مربوط به استیضاح است.

قادری، درباره حرف‌های ناگفته رییس جمهور که در برخی از نشریات به آن اشاره شده است، تصریح کرد: اگر حرف‌هایی که رییس جمهور هنوز برای گفتن دارد شبیه این حرف‌ها باشد که در جلسه استیضاح گفت، نه گرهی از مشکلات جامعه و نه گرهی از مشکلات مردم باز می‌کند و افرادی نیز که این مشکلات را مطرح می‌کنند بیش از اینکه به دیگران آسیب برسانند به خود آسیب می‌رسانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، عنوان کرد: مردم نیز این مسئله را به خوبی تشخیص می‌دهند که اگرمشکلی برای رییس جمهور پیش آمده باید ازطریق قوه قضاییه پیگیری شود در غیر این صورت مطرح کردن این مسایل تنها باعث بروز التهاب در جامعه می‌شود و این اقدام تخطی از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا