حسن محتشم با بيان اينکه بايد شرايط مسکن ويژه سهل‌تر شود، گفت: در حال حاضر شرايط مسکن ويژه در استان تهران بسيار مشکل و ميزان استقبال از اين طرح بسيار کم بوده است.
 
عضو هيئت مديره کانون سراسري انبوه‌سازان گفت: با تسهيل شرايط مسکن ويژه و نوسازي بافت‌هاي فرسوده مي‌توان بازار مسکن را کنترل کند.

حسن محتشم با بيان اينکه بايد شرايط مسکن ويژه سهل‌تر شود، گفت: در حال حاضر شرايط مسکن ويژه در استان تهران بسيار مشکل و ميزان استقبال از اين طرح بسيار کم بوده است.

وي ادامه داد: با افزايش عرضه و توليد مسکن و آسان‌تر شدن شرايط مسکن ويژه مي‌توان بسياري ازمتقاضيان را خانه‌دار کرد.

عضو هيئت مديره کانون سراسري انبوه سازان با اشاره به اينکه تحويل به موقع واحدهاي مسکن مهر در سامان يافتن بازار مسکن بسيار موثر است گفت: امکانات زير ساختي از جمله آب، برق و گاز بسيار با تأخير به متقاضيان ارائه مي شود که اين خود بسيار مشکل ساز است.

وي در ادامه تصريح کرد: تحويل به موقع اين واحدها به متقاضيان بايد جدي‌تر دنبال شود.

محتشم در خصوص بافت فرسوده مسکن داخل شهرها گفت: دولت متأسفانه بازسازي بافت‌هاي فرسوده را به صورت جدي دنبال نکرده است ، بازسازي اين واحدها خود در کنترل قيمت مسکن در بازار داخلي بسيار موثر است.

وي خاطر نشان کرد: همچنين کنترل بازار سودگران نيز در تثبيت قيمت مسکن مؤثر است.منبع: باشگاه خبرنگاران

خبرهای خوش نیکزاد از مسکن ویژه

 
علی نیکزاد در حاشیه‌ی بازدید از اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در ابتدا بنا بود قیمت دقیق واحد‌های مسکن ویژه در قسط پایانی آن مشخص شود اما در جلساتی که داشتیم مقرر شد ابتدا قیمت زمین‌ها به متقاضیان اعلام شود.
 
وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت از کیفیت ساخت واحد‌های مسکن ویژه اعلام کرد: در ایام دهه فجر خبرهای خوشی از مسکن ویژه به مردم می‌دهیم.

علی نیکزاد در حاشیه‌ی بازدید از اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در ابتدا بنا بود قیمت دقیق واحد‌های مسکن ویژه در قسط پایانی آن مشخص شود اما در جلساتی که داشتیم مقرر شد ابتدا قیمت زمین‌ها به متقاضیان اعلام شود.

وی گفت: در این طرح قرار است ابتدا حدود 30 درصد از هزینه‌ها از متقاضیان و 70 درصد دیگر به صورت قسطی دریافت شود که با موافقت رییس‌جمهور مقرر شد این اقساط ماهانه بیش از یک میلیون تومان نباشد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: متقاضیان مسکن ویژه با پرداخت چهار یا پنج مرحله 15 تا 20 میلیون تومانی می‌توانند این واحد‌ها را تحویل بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت نسبت به کیفیت واحد‌های مسکن ویژه گفت: ساختمان‌های این طرح به صورت مهندسی‌ساز، با کیفیتی بالا و در مجتمع‌های هشت، 10 و 12 واحدی ساخته خواهد شد. همچنین در هر راه‌پله بیش از دو واحد ساخته نمی‌شود و تمامی این ساختمان‌ها دارای حیاط و پارکینگ هستند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خبرهای خوشی از مسکن ویژه تهران برای مردم در ایام دهه فجر داریم.

وی با اشاره به جلسات مشترک مجلس و دولت گفت: این جلسات در جوی بسیار دوستانه برگزار می‌شود و دولت و مجلس هر دو بر لزوم گسترش همکاری‌ها هم نظر هستند.

به گفته نیکزاد بحث‌های اصلی این جلسات بیشتر پیرامون مرحله‌ی دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها و نحوه‌ی ارائه بودجه سال 92 است که نتایج دقیق آن را سخنگوی اقتصادی دولت به اطلاع خواهد رساند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به توسعه‌ی دریایی کشور گفت: با توجه به گستردگی سواحل و بنادر در ایران می‌توانیم به یک توسعه‌ی دریامحور دست یابیم.

وی با اشاره به تعامل سازنده میان سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی اظهارکرد: برای رسیدن به یک توسعه دریایی باید دولتی‌ها و بخش خصوصی در کنار یکدیگر تعاملی موثر داشته باشند و با یاری‌ گرفتن از توان دانشگاهی جایگاه این صنعت مهم را ارتقاء دهند.

نیکزاد افزود: خوشبختانه سازمان بنادر در راستای ایجاد این تعامل بسیار خوب عمل کرده و این نمایشگاه نیز با این هدف و با مشارکت بخش خصوصی و سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و با شعار «دریا محور توسعه» برگزار شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه‌گذاری سالانه 700 تا 800 میلیارد تومانی سازمان بنادر برای گسترش بنادر و سواحل کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم حضور مقتدر در عرصه‌ی دریایی، تلاش کردیم در کنار اقتدار، توسعه و تجارت دریایی را نیز گسترش دهیم و در نمایشگاه فعلی همه ارگان‌های ذیربط دریایی حضور دارند که در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محصولات خود را عرضه کرده‌اند و امیدواریم با ایجاد این تعامل پایدار به توسعه‌ی دریایی مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بنادر کشور گفت: در حال حاضر 11 بندر مهم و دهها بندر کوچک در کشور فعال است که ظرفیت سالانه‌ی ترانزیت کالا در این بنادر 172 میلیون تن و 57 میلیون TEU ظرفیت کانتینری دارند.

به گفته نیکزاد در حال حاضر سازمان بنادر 140 پروژه‌ی توسعه‌ای را در بنادر کشور در دست کار دارد که در دهه فجر امسال تعداد زیادی از آنها افتتاح خواهد شد.منبع: خبرگزاری ایرنا

نهایی شدن قیمت زمین‌های مسکن ویژه تهران در هفته آینده

 
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: طی این هفته کلیه شرایط و جزئیات 2000 واحد مسکن ویژه سایت آتی‌شهر که توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده، به‌طور رسمی اعلام می‌شود.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران از مشخص‌ شدن قیمت نهایی زمین‌های مسکن ویژه تهران خبرداد.

 مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران  گفت: طی این هفته کلیه شرایط و جزئیات 2000 واحد مسکن ویژه سایت آتی‌شهر که توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده، به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

وی اعلام کرد: اقدامات مسکن ویژه در سایت پونک نیز انجام شده اما پروژه حکیمیه که هنوز مشکل با مالک آن برطرف نشده و در حال بررسی است.

واحدی با اشاره به 3300 واحد مسکن ویژه در حال ساخت در سایت تهرانسر گفت: پیامک قسط دوم متقاضیان مسکن ویژه این منطقه مبنی بر واجد شرایط بودن ثبت‌نام‌کنندگان این هفته ارسال می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران در پاسخ به این‌که کمتر از ظرفیت موجود این سایت ثبت‌نام شده و ممکن است این واحدها خالی بمانند اظهار کرد: هدف از ساخت این واحد‌ها برای آینده است و هدف ما تنها ثبت‌نام متقاضیان نیست بلکه پیشرفت فیزیکی و اطمینان به داشتن مسکن در آینده است.

به گزارش ایسنا با توجه به اینکه پیمانکاران مسکن ویژه ظرفیت کار را طبق زمان مقرر پیش نبرده‌اند وزیر راه و شهرسازی نیمه دی‌ماه به آنها مهلت 15 روزه داده بود تا ظرفیت کار را به یک سوم برنامه زمان‌بندی برسانند و در غیر این صورت پیمانکاران جدید را جایگزین آنها کند که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی این اولتیماتوم نتیجه داد و دو پیمانکار به این پروژه اضافه شد و روند ساخت‌وساز سرعت گرفته و به برنامه زمان‌بندی نزدیک شده است.

همچنین طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اسامی متقاضیان واجد شرایط مسکن ویژه تهران این هفته با ارسال پیامکی از سوی این اداره اعلام می‌شود تا قسط دوم خود را واریز کنند و ثبت‌نام‌کنندگانی که واجد شرایط نبوده‌اند نیز مبلغ واریزی اولیه خود (20 میلیون تومان) را دریافت خواهند کرد.

به گفته واحدی متقاضیان جهت ثبت‌نام به صورت اینترنتی می‌توانند به نشانی Tehran.maskanmehr مراجعه کنند.منبع: خبرگزاری ایسنا

آخرین مهلت پرداخت قسط دوم مسکن ویژه

 
با توجه به واجد شرایط شدن ۷۶۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان سایت تهرانسر مسکن ویژه در حال حاضر ۱۲۴۰ واحد از این پروژه باقیمانده است.
 
۱۴۹۵ نفر برای خرید واحدهای سایت تهرانسر مسکن ویژه که با ظرفیت ۲۰۰۰ واحد در حال ساخت است، ثبت‌نام کرده بودند که هفته گذشته ۷۶۰ نفر از این ثبت‌نام‌کنندگان از سوی اداره راه و شهرسازی استان تهران مدارک‌شان تأیید شد و باید تا فردا - شنبه ۲۱ بهمن‌ماه - قسط دوم خود را به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال واریز کنند.
 
اولین قسط متقاضیان مسکن ویژه تهران ۲۵ شهریور ماه واریز شده بود.
 
از میان ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ویژه تهران ۷۳۵ نفر انصراف داده‌ یا نقص مدارک داشته‌ که به این ترتیب به عنوان کسانی که واجد شرایط برای دریافت مسکن ویژه تهران نیستند، ۲۰ میلیون تومان واریزی آنها به حسابشان برگرداننده شده است.
 
روند ساخت واحدهای سایت تهرانسر مسکن ویژه که از برنامه زمان‌بندی عقب بود با اولتیماتوم وزیر راه و شهرسازی سرعت گرفته است.
 
اما سایت آتی‌شهر مسکن ویژه تهران که اخیرا دو پیمانکار برای آن انتخاب شد، مرحله ساخت آغاز شده است و به گفته مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران در این سایت ۲۰۰۰ واحد ساخته می‌شود و در صورت وجود متقاضی تعداد واحدها بیشتر خواهد شد.
 
هنوز شرایط ثبت‌نام در سایت آتی‌شهر اعلام نشده است اما گویا تغییراتی با سایت تهرانسر خواهد داشت و احتمالا برای تسهیل در ثبت‌نام متقاضیان این پروژه وام در نظر گرفته شود.
 
طبق اعلام واحدی به زودی شرایط جدید برای ثبت‌نام در این سایت اعلام خواهد شد.
 
همچنین قیمت زمین مسکن ویژه که از سوی هیات کارشناسان در حال بررسی است، قرار است به زودی اعلام شود و به گفته مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران اگر قبل از پایان سال قیمت زمین مسکن ویژه مشخص شود، امتیازی برای این پروژه است چرا که اگر سال آینده افزایش قیمتی در مسکن داشته باشیم دیگر مسکن ویژه شامل این افزایش قیمت نمی‌شود.
 
برای رفع نگرانی از افزایش قیمت زمین، ثبت‌نام‌کنندگان پس از پرداخت قسط پنجم، مبلغ کامل زمین خود را پرداخت می‌کنند و پس از آن به مدت ۱۰ سال ماهانه اقساط خود را پرداخت خواهند کرد.
 
در حال حاضر پروژه مسکن ویژه استان تهران در دو منطقه تهرانسر و آتی‌شهر در حال ساخت است اما مناطق دیگری همچون پونک و حکیمیه نیز برای این پروژه درنظر گرفته شده که وزارت راه و شهرسازی در حال جانمایی زمین برای ساخت آن است.
 
در این میان آمار ثبت‌نام‌کنندگان در این پروژه نشانگر استقبال کمتر آن نسبت به پروژه مسکن مهر است که به گفته برخی کارشناسان دلایلی همچون کمبود پول نقد در دست مردم، کاهش توان اقتصادی و به عقیده عده‌ای بالا بودن مبلغ قسط هر دوره این پروژه عامل استقبال کمتر از این واحدها است.
 
بر این اساس دست‌اندرکاران معتقدند با توجه به پایین بودن استقبال مردم و خالی مانده ظرفیت‌های مسکن ویژه تهرانسر ادامه ساخت این پروژه در مناطق دیگر اقتصادی نیست و ابتدا باید واحدهای تهرانسر تکمیل و فروخته شود و سپس در صورت وجود متقاضی ساخت واحدهای جدید در مناطق دیگر همچون آتی‌شهر آغاز شود اما وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد که هدف تنها فروش واحدهای مسکن ویژه نیست بلکه ساخت این واحدها کمکی به تقاضای مسکن در کلان‌شهر تهران است تا با کمبود واحدهای مسکونی مواجه نباشیم.
 
شرط متأهل بودن، سکونت حداقل پنج سال در تهران، نگرفتن هیچ‌گونه تسهیلات مسکن از دولت و این‌که از تاریخ اول فروردین ۸۴ هیچ معامله مسکنی از سوی متقاضی صورت نگرفته باشد، از شرایط اصلی ثبت‌نام مسکن ویژه است.منبع: خبرگزاری ایسنا

اسامی واجدان شرایط مسکن ویژه تهران هفته آینده اعلام می‌شود

 
هفته آینده متقاضیان واجد شرایط مسکن ویژه تهران پیامکی برای واریز قسط دوم خود دریافت می‌کنند و متقاضیانی که واجد شرایط در طرح مسکن ویژه نبوده‌اند نیز مبلغ واریزی (20 میلیون تومان) خود را دریافت خواهند کرد.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران اعلام کرد: هفته آینده پیامکی مبنی بر واجد‌ شرایط بودن به متقاضیان مسکن ویژه تهران ارسال می‌شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران درباره نگرانی ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ویژه تهران از پذیرفته شدن شرایط‌شان در این طرح اظهار کرد: هفته آینده متقاضیان واجد شرایط مسکن ویژه تهران پیامکی برای واریز قسط دوم خود دریافت می‌کنند و متقاضیانی که واجد شرایط در طرح مسکن ویژه نبوده‌اند نیز مبلغ واریزی (20 میلیون تومان) خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: پیش‌تر اسامی برخی از متقاضیان فاقد شرایط خرید مسکن ویژه به بانک مسکن ارسال شده و پس ازمشخص شدن کامل اسامی،‌ واریزی اولیه آنها برگردانده می‌شود.

 اولین قسط متقاضیان مسکن ویژه تهران 25 شهریورماه واریز و مقرر شد پس از اعلام واجد شرایط بودن آنها زمان پرداخت قسط دوم اعلام شود اما برخی متقاضیان از دریافت مبلغ واریزیشان در صورت واجد شرایط نبودن نگران هستند که به گفته مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران مبلغ واریزی آنها برگردانده می‌شود.منبع: خبرگزاری ایسنا
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا