بازیکن تیم ملی باید بداند که پیراهن تیم ملی را مفت از دست ندهد. او اردو را به هر دلیلی چون در ترکیب نبوده ، بی خبر ترک کرده و ما پرونده اش را در اختیار کمیته انضباطی می گذاریم تا بر اساس قوانین با او برخورد شود.
 
ترک اردوی تیم ملی از سوی هادی عقیلی ، پنجمین خداحافظی بازیکنان ملی است. او اما چون سرزده از اردو رفته از سوی کمیته انضباطی مواجه می شود.

 ترک اردوی تیم ملی از سوی هادی عقیلی سبب می شود تا این بازیکن با ارجاع پرونده اش به کمیته انضباطی ، برخوردی جدی را تجربه کند. عقیلی که سال ها مدافع ثابت تیم ملی بود ، با روی کار آمدن کارلوس کروش جایگاهش را کم کم در این تیم از دست داد. کروش به منتظری بیش از عقیلی اعتقاد داشت. او در بازی با ازبکستان در اولین بازی دور انتخابی جام جهانی در تاشکند ، پژمان را فیکس کرد تا همان جا عقیلی به این تغییر اعتراض کند. کروش هم پس از این کار برای 4 بازی بعدی روی عقیلی چشم بست. او اما دوباره برای این بازی به اردو دعوت شد . درست در زمانی که تیم ملی با شوک رفتار مهدی رحمتی و برخورد قاطع کروش ، همراه بود ، عقیلی یک هفته ای را در تمرینات بود و وقتی دید جایی در ترکیب 11 نفره ندارد ساکش را برداشت و بی صدا از اردو بیرون رفت. مهدی محمد نبی در این باره می گوید:« بازیکن تیم ملی باید بداند که پیراهن تیم ملی را مفت از دست ندهد. او اردو را به هر دلیلی چون در ترکیب نبوده ، بی خبر ترک کرده و ما پرونده اش را در اختیار کمیته انضباطی می گذاریم تا بر اساس قوانین با او برخورد شود. فرقی ندارد مربی تیم ملی کارلوس کروش باشد یا خود فرگوسن ، بازیکن باید به تصمیم مربی احترام بگذارد. باید کاری کنیم که بدعت گذاری نشود. یعنی 2 روز دیگر این اتفاق در استقلال یا پرسپولیس نیفتد.کروش که نمی تواند 10 مدافع در زمین بگذارد ، او از کسی استفاده می کند که بیشترین هماهنگی را با ترکیب تیمی اش داشته باشد.»

قبل از عقیلی در 2 سال گذشته 4 بازیکن دیگر هم بودند که دعوت تیم ملی را رد کردند. آیا این مشکل فضای تیم ملی است که چنین اتفاقاتی می افتد؟ مهدی محمد نبی سرپرست تیم ملی در این باره در برنامه ورزش و مردم گفت:« دفعات قبلی شرایط فرق می کرد اما بازیکن باید بداند پیراهن تیم ملی را نباید مفت از دست داد.»

این 4 بازیکن ، کدام بازیکنان بودند؟ اولین نفر که اردوی تیم ملی را ترک کرد ، فرهاد مجیدی بود. بازیکنی که در 36 سالگی به اردو دعوت شد و کروش روی او حساب باز کرده بود . او اما در نامه ای از تیم ملی خداحافظی کرد و گفت این حق جوانترهاست که در اردو باشند و او جایی در تیم ملی ندارد. مجیدی مشکلی با کروش نداشت اما یکی از اعضای کادرفنی ، که پیشتر بهانه جدایی فرهاد از اردوی تیم قطبی هم بود ، دلیل اصلی این کناره گیری می توانست باشد. اینکه از دیرباز روی سکوهای ورزشگاه آزادی اختلاف بر سر محبوبیت شماره 7 و شماره 10 وجود داشت. دو پیراهنی که صاحبان شان اگرچه خیلی با هم خوب نیستند اما هر دو محبوبیت زیادی روی سکوهای آبی دارند.
کارلوس کروش درباره خداحافظی فرهاد مجیدی گفته بود:« من واقعا از آن اتفاق سر در نیاوردم. نام او را در فهرست قرار داده بودم که به من گفتند اسمش را خط بزن چون در نامه ای از تیم ملی خداحافظی کرده است.»

بعد از او و دومین نفری که از تیم ملی کنار رفت ، فریدون زندی بود. او سال قبل و در اردوی تیم ملی در ترکیه با کارلوس کروش حرف زد و برای همیشه از تیم ملی رفت. آنجا مشکل این بود که زندی فکر می کرد می تواند با توجه به مصدومیت مجتبی جباری فیکس بازی کند اما انگار جایی در برنامه های سرمربی تیم نداشت. این جدایی خیلی بی سر و صدا اتفاق افتاد و زندی هم مدتی بعد از لیگ ایران رفت تا پرونده او هم بسته شود.

محرم نویدکیا دیگر بازیکنی بود که دعوت تیم ملی را رد کرد. او بازیکنی بود که دو بار برای حضور در تیم ملی با کارلوس کروش جلسه گذاشت. محرم برای شرکت در اردوها یک مشکل داشت که کارلوس آن را به این صورت تشریح کرد:« محرم یک بازیکن بزرگ و با اخلاق است . حیف شد که فوتبال ایران چنین بازیکنی را در حد تیم ملی از دست داده است. او دلایلی دارد که برای من هم محترم بود. می گوید با مصدومیتی که دارد ، نمی تواند تمرین کند. سفرهای طولانی و فشار بازی های نزدیک به هم ، سلامت او را به خطر می اندازد. دلایل محرم و نوع برخورد صادقانه اش برایم محترم است و چاره ای غیر از این نداشتم که حرفش را بپذیرم.»

آخرین و جنجالی ترین جدایی از تیم ملی اما مهدی رحمتی بود. بازیکنی که جدایی اش به دلیل اختلاف با جواد نکونام بود و در این مدت حرف های زیادی در این باره مطرح شده است. رحمتی بیرون از اردو خواسته تا استراحت کند و کارلوس کروش هم او را تا زمان حضورش در تیم ملی به مرخصی فرستاده است.

هادی عقیلی هم که به قطر برگشته. شاید این برخورد قاطع از سوی سرمربی تیم ملی سبب شود تا از این پس شان پیراهن تیم ملی افزایش پیدا کند. تا دیگر شاید بازیکنانی حتی به بزرگی علی کریمی به دلیل اختلاف با یک سرمربی از اردوی تیم ملی کنار نروند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا