همايش تخصصي مديران صنعت كاشي و سراميك روز گذشته با حضور بيش از 100 نفر از مديران اين صنعت و اساتيد دانشگاهي در شهرستان ميبد آغاز به كار كرد.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد در مراسم افتتاحيه اين همايش، صنعت كاشي و سراميك را يكي از با سابقه ترين صنايع استان نام برد و افزود: استان يزد با توليد بالغ بر 45 درصد كاشي و سراميك ايران رتبه اول را در اين خصوص دارا است.

سيد مسعود عظيمي با تاكيد بر نقش نيروي انساني در توليد محصولات با كيفيت اظهار داشت: يكي از عمده مشكلاتي كه صنعت كاشي استان با آن روبروست و در آينده مشكلات زيادي را در پي خواهد داشت، كمبود نيروي انساني متخصص است.

عظيمي يادآور شد: خوشه كاشي سراميكي استان يزد كه در سال 1386 شروع به فعاليت كرد و در ابتداي سال جاري به بلوغ رسيد، اقدامات ارزنده اي را در جهت افزايش سطح علمي و آگاهي نيروهاي متخصص اين صنعت در قالب برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي و تورهاي صنعتي داخل و خارج از كشور انجام داده است.

وي با اشاره به اينكه كانون هماهنگي دانش و صنعت لعاب و سراميك در حال حاظر به عنوان يكي از نهادهاي جانشين خوشه كاشي سراميكي فعاليت لازم را انجام مي دهد، تصريح كرد: اين كانون تحت نظر پارك علم و فناوري استان تشكيل شده است و برنامه هاي بلند مدتي را براي صنعت كاشي استان ترتيب داده و در حال انجام است.

وي در پايان با اشاره به تنوع كم كاشي و سراميك توليدي استان خواستار توجه بيشتر مديران واحدهاي توليدي به بحث تربيت نيروهاي انساني زبده و همچنين برنامه ريزي بلند مدت براي افزايش كيفيت و طراحي محصولات شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا