دستیابی به شهر الکترونیک یکی از ضروریات دنیای امروز می‌باشد و ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان امری اجتناب ناپذیر است.

دستیابی به شهر الکترونیک یکی از ضروریات دنیای امروز می‌باشد و ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد این شهرداری در سال 1387 به عنوان اولین ارگان در شهرستان میبد پس از فرمانداری به شبکه دولت متصل شد. با فراهم آمدن امکان ارسال و دریافت نامه از طریق سامانه امن مبادلات نامه‌های الکترونیک در شبکه دولت علاوه بر سرعت در مکاتبات بین ارگان‌ها و دسترسی سریع و آسان به پایگاه داده، تبادل اطلاعات از این طریق با امنیت بالایی صورت می‌پذیرد.

اجرای اتوماسیون اداری مالی دومین مرحله دستیابی به شهرداری الکترونیک جهت یکپارچگی کلیه واحدها می‌باشد شهردار میبد با اشاره به عزم شهرداری برای تحقق شهر الکترونیک بیان داشت در یکسال اخیر کلیه امکانات سخت افزاری جهت راه‌اندازی سیستم جامع اتوماسیون اداری مالی برای شهرداری مهیا و نصب شده است و در سال آینده نرم افزار آن خریداری و پیاده‌سازی می‌شود.

هم اکنون کلیه واحدهای شهرداری متصل به شبکه داخلی بوده و مکاتبات شهرداری با ارگان‌های دولتی از طریق دبیرخانه و شبکه دولت انجام می‌شود.

وی اضافه نمود شهروندان میبدی می‌توانند عوارض خودرو را از طریق سامانه پرداخت اینترنتی در سایت شهرداری به نشانی www.meybod.ir به صورت غیر حضوری محاسبه و پرداخت نمایند. از دیگر خدمات الکترونیک شهرداری ارتباط با سامانه پیامکی و اینترنتی 137 علاوه بر امکان تماس تلفنی با این سامانه می‌باشد. آخرین اخبار شهرداری، اطلاعات شهری، آگهی های مناقصه و مزایده و دیگر امکانات نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری در دسترس می‌باشد.

شهرداری میبد در نظر دارد تا با انجام ممیزی کلیه واحدهای ساختمانی و املاک سطح شهر در سال آینده و پیاه‌سازی اطلاعات آن بر روی پایگاه داده GIS و انتقال اطلاعات بایگانی شده پرونده‌ها به این سامانه امکان پرداخت الکترونیک سایر عوارض شهرداری و بهای خدمات را فراهم آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا