به نام خدا

شاه تور نوشت:

لوله ی آب شرب اصفهان-یزد پس از فشار کشاورزان شرق اصفهان ازکارافتاد شد.

پس از دوماه تحصن مردم شرق اصفهان وتهدید به ورود به اصفهان یا منحدم کردن لوله ی آب یزد وبی توجه ای مسئولان اصفهان به درخواست های به حق کشاورزان مردم مجبور شدند دست به انحدام لوله ی یزد بزنند واین لوله را قطع کنند.

کار به جایی رسیده بود که افرادی مانند محسن رضایی از مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندید پیشین ریاست جمهوری از تحصن مردم بازدیدکرد.

مردم شاه تور وروستاهای اطراف همانندشریف آباد وفیض آباد و... در روزسوم اسفند91 پس از گذشت بیش از سه ماه از دور جدید اعتراضات خود تصمیم به شکستن لوله ی انتقال آب یزد کردند وتصمیم نهایی این شد که لوله ای که میان شهر اژیه وسیان می گذرد را از بین ببرند، پس از یک روز جمع اعتراضیون افزایش یافت ومردم شهرورزنه همراه باتراکتور های خود به این جمع پیوستند واقدام به کندن زمین توسط تراکتورهای خودکردند وسپس والف لوله ی آب راشکستند وخبرهای رسیده این است که به شدت درحال تلاش هستندکه لوله ی آب را کلاً از بین ببرند، گزارش های بدست مارسیده بیانگر این بوده که امروز نیز مردم شهر زیار وروستاهای اطراف نیز در رحیم آباد اقدام به شکستن لوله ی انتقال آب زاینده رود به یزد کردند.

همچنین مردم شهر اژیه توانستند والف لوله ی انتقال آب را که در رودخانه ای که به تالاب گاو خونی  می ریزد بشکنند گفته شده است به قدری آب زیاد است که چندین متر آب به سوی آسمان هجوم می رود.

مسئولان تاکنون سکوت کرده اند وحتی نیروهای ضد شورش خود را برای متفرقه کردن کشاورزان نفرستادند.حال باید دید این جریان به کجا ادامه خواهد یافت، امید است خواسته مردم شرق اصفهان در اولویت صورت گیرد.

 

 

وبلاک شاه تور نوشت:مصاحبه ای که بافرمانداراستان اصفهان داشتم نظرات ایشان درمورد پایان یافتن مشکلات مردم شرق اصفهان را جویا شدم که به راهکارهای زیراشاره کردند.

1-ایشان به حق آب کشاورزان اشاره کردند و گفتند حق شرعی وقانونی مردم شرق اصفهان است ،وطی سه سال گذشته کمیته هایی تشکیل شده است وتعداد قابل توجه ای ازکشاورزان مراجعه کردند وثبت نام کردند که تاکنون بیش از 11هزارو700فرد ثبت نام کرده اند،ایشان از کشاورزان دیگری که همچنان ثبت نام نکرده اند درخواست کردند که اینکار را انجادم دهند وازحق خود بهره مند شوند درآینده ی نزدیک.

2-ایشان در مورد موضوع دوم به صرف جویی جدی آب دربخش های صنعتی وشرب اشاره کردند که یکی از گلایه های اصلی کشاورزان عزیز بود،ایشان خاطر نشان کردند:

کاهش وصرفه جویی حدود45 درصدی دربخش صنعت صورت گرفته است،در اب شرب نیزچنین صرفه جوبی دنبال شده است.

3-موضوع سوم بارگزاری آب حوزه ی زاینده رود بود،که جزو مصوبات جلسه ای بود که با حضور معاون اول ریاست جمهوری صورت گرفته بودو همچنین جزء پیگیری های استانی هم هست،ایشان امیدواری دادند با اینکه این کار متوقف شده است در آینده شاهد توجه به این موضوع بیشتر شود.

4-موضوع بعدی، قول 10میلیون تومانی وام به کشاورزان بود که در آینده ی نزدیک عملیاتی خواهد شد.

5-امکان تغییرکاربی زمین کشاورزی بزودی برای کشاورزان انجام خواهد شد بدون دردسر.

6-ایشان قول چاه های بیشتری(عمیق) در شرق اصفهان را دادند.

7-ایشان به رهاسازی آب کشاورزی از سد اشاره کردندوگفتند:درسال جاری،درکشت بهاری،باحضورنمایندگان کشاورزان ومجموعه ی مدیریت استان، باریسک بزرگی این آب از سد رهاسازی شد، وی گفت با وجود ریسک امسال نیز دراواسط اسفند بانمایندگان کشاورزان نسبت به رهسازی آب جلسه ای خواهند داشت.

ایشان درپایان صحبت خود اشاره کردند که زندگی کشاورزان وابسته به این آب است.

این واکنش های فرمانداری پس از شکسته شدن لوله حامل آب اصفهان به یزد بود که تماماً همان طور که درخبر گفته شد ،قول آینده داده شده است، البته با گفتگوهایی که باکشاورزان داشتم اغلب گرفتن وام و... را رد کرده اند وبه حضور آب چندماهه اشاره کردند وازحق خود عقب نشینی نخواهند کرد، این واکنش ها پس از قول هایی که سال گذشته از سوی مسئولان بلندپایه اصفهان به کشاورزان داده شدبو، است.

برای اعتماد به خبر می توانید سخنان جناب فرماندار را درصورت داشتن افزونه ی مدیا پلیردر مرورگر خود در زیر بشنوید.

 

باتوجه به اینکه کاربران دنبال تصاویری از این لوله ی شکسته شده خواسته بودند با کلی مسائل امنیتی توانستم چندعکس برایتان در سایت قراردهم.

 

تصاویرشکسته شدن لوله ی آب یزد|اعتراضات مردم شرق اصفهان|شکسته شدن لوله ی یزد|آب یزد|










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا