رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان با اشاره به اعتراض اخیر کشاورزان تصریح کرد: در جلسه روز گذشته مسوولان استانی وعده حل مشکل تغییر خط مرزی زاینده‌رود بین استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری و کشاورزان نیز قول حفظ آرامش را دادند به شرطی که در اولین فرصت اسناد مربوطه رونمایی شود.

رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان از برگزاری جلسات متعددی میان مسوولان و نمایندگان کشاورزان اصفهان در روزگذشته -شنبه پنجم اسفند ماه- خبر داد و گفت: در جلسه روز شنبه برای باز شدن زاینده‌رود و اختصاص آب کشت بهاره کشاورزان تصمیم‌گیری شد و بر اساس نتایج این جلسه اواخر فروردین 1392 زاینده رود باز خواهد شد.

به گزارش رویش، اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تغییر خط مرزی زاینده رود بین استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری و رسیدن آن به عمیق ترین نقطه در یاچه سد اینده رود تصریح کرد: کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه دیدار با معاون اول ریس جمهور این مطلب را مطرح نمود و وعده رفع این مشکل داده شد.

امینی با اشاره به اعتراض اخیر کشاورزان تصریح کرد: در جلسه روز گذشته مسوولان استانی وعده حل مشکل تغییر خط مرزی زاینده‌رود بین استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری و کشاورزان نیز قول حفظ آرامش را دادند به شرطی که در اولین فرصت اسناد مربوطه رونمایی شود.

وی افزود: کشاورزان معترض معتقدند در صورتی که خط مرزی دو استان به عمق دریاچه سد زاینده‌رود منتقل شده باشد امید جریان دوباره زاینده‌رود از دست می‌رود.

رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان در مورد مصوبات جلسه روز گذشته گفت: صحبت‌های متعددی برای پرداخت خسارت کشاورزان مطرح شد چراکه در دیدار با معاون اول رییس جمهور مبالغی برای جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان اختصاص یافته بود.

وی از میزان دقیق این خسارت‌ها ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: در جلسه روز گذشته از مبالغی مانند 5/25میلیارد تومان و20 میلیارد تومان وکمک‌های شرکت فولاد مبارکه به کشاورزان صحبت شد که البته مورد اعتراض و گلایه کشاورزان نیز واقع شد.

امینی ادامه داد: کشاورزان خواستار محاسبه میزان خسارت مطابق با قانون هستند.

وی در مورد علت التهابات اخیر در میان کشاورزان علی رغم مصوبات معاون اول رییس جمهور گفت: نتایج آن جلسه به کشاورزان ابلاغ نشده بود و به همین دلیل آنها با این تفکر که اعتنایی به مشکلاتشان نشده دست به اعتراض زدند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان همچنین از اختصاص پساب فاضلاب شهرستان اصفهان به کشاورزان شرق این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این پساب متعلق به حقابه داران شرق اصفهان است که فروخته شده است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا