سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان یزد گفت: برنامه ریزی و طرح های فرهنگی در مساجد باید با هم اندیشی همه متولیان مسجد صورت بگیرد.
محسن رستگاری، سرپرست کانون مساجد استان یزد در نشست هم اندیشی  اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میبد گفت: برنامه ها و طرح های فرهنگی هنری در مسجد باید با همکاری و همراهی همه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شود و همه اعضای مسجد در اجرای آن نقش داشته باشند.
وی همچنین خواستار واگذاری امور مسجد به همه اعضای مسجد گفت: بها دادن به جوانان ونوجوانان در مسجد نقش عمده ای در جذب آنان به مسجد و پویائی بیشتر آنان خواهد داشت.
رستگاری ادامه داد: مسئولان کانون‌ها نیز باید در پی جذب جوانان و سپردن کار به آنها باشند تا جنبه مردمی بودن این فعالیت‌ها نمود بیشتری داشته باشد و انجام دادن کارها توسط یک نفر هنر به حساب نمی‌آید.
وی با تاکید بر بهره مندی از پتانسیل و قابلیت ها همه دستگاه ها و نهادها مسجد برای اجرای برنامه ها تصریح کرد:  باید ساختار منظمی در مساجد شکل بگیرد و کارها و برنامه ها به صورت تشکیلاتی برنامه ریزی و اجرا شود.
رستگاری در بخش دیگری از سخنانش خواستار برنامه ریزی ماهانه و حتی سالانه برای امور مسجد شد و افزود: باید در اجرای طرح ها وبرنامه ها از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود.
 رستگاری خواستار جلسات هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری به صورت منطقه ای و شهرستانی شد و گفت: باید طرح ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد مستند سازی شود.
گفتنی است، در این جلسه مسئولان کانون‌های مساجد شهرستان میبد نیز به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
همچنین سرپرست کانون مساجد استان یزد پس از این نشست هم اندیشی از چند کانون فرهنگی هنری مساجد این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و مشکلات آنان قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا