جمعی از مردان و زنان بخش نیر و گاریزات با تجهیزات کامل از جمله چادر مسافرتی و زیر انداز در مقابل در ورودی استانداری یزد اتراق نموده اند .

جمعی از مردان و زنان  بخش نیر و گاریزات با تجهیزات کامل از جمله چادر مسافرتی و  زیر انداز  در مقابل در ورودی استانداری یزد اتراق نموده اند .

 جمعی از مردان و زنان  بخش نیر  و گاریزات با تجهیزات کامل از جمله چادر مسافرتی و  زیر انداز  در مقابل در ورودی استانداری یزد تحصن نموده اند . در این تجمع عکس های شهدای  نیر  و گاریزات نصب شده و مردم متحصن نیرو گاریزات اعلام کرده اند تا دریافت پاسخ قطعی از مسئولان یزد ، محل را ترک نخواهند نمود  .
مردم  تجمع  کننده  برای گرم نمودن خود با روشن کردن آتش در مقابل استانداری یزد خود را گرم می کنند.

بخش نير در شهرستان تفت يكي از پرقدمت‌ترين بخش‌هاي كشور به شمار مي‌رود  و جمعيت آن قبل از انتزاع بخش گاریزات حدود 15  هزار نفر بوده که پس از انتزاع به نصف تقلیل یافته است  و همچنان بخش باقي‌ مانده و امكانات و بودجه‌هاي يك بخش را دريافت مي‌كند.

 مردم قول ارتقاي نير در تقسيمات كشوري را طبق دستور رییس جمهور گرفته بودند که به علت مخالفت های بخش گاریزات با ارتقاء منطقه به مرکزیت نیر این امر محقق نشده است .

مردم  بخش نیر در اعتراض به عدم تحقق وعده‌هاي مسئولان با اجتماعي حدود 50 نفره  از سه روز قبل در مقابل استانداري يزد خواستار پيگيري اين امر و تحقق وعده‌هاي مسئولان شدند.

بخش نير به دليل عدم برخورداري از بودجه‌هاي مناسب به لحاظ صنعتي و وجود واحدهاي توليدي در فقر به سر مي‌برند و همه مردم آن به كشاورزي مشغول هستند    اما به دليل كم‌آبي و خشكسالي در اين بخش، مردم نير در مضيقه قرار گرفته‌اند و براي گذران زندگي خود به مركز استان يزد، شهرهاي اطراف و پايتخت مهاجرت کرده اند.

مردم بخش گاریزات هم از امروز در کنار مردم نیز تجمع خود را به مخالفت با نیری ها آغاز نموده اند وبخش گاریزات شامل دهستان های گاریزات و کهدوئیه بوده و نیمی از جمعت بخش نیر سابق را در خود جای داده است  به لحاظ امکانات زیر ساختی از جمله وضعیت جاده ها نزدیکی به جاده اصلی مسطح بودن منطقه  وضعیت بهتری نسبت به نیر دارا می باشد  و خود را محق مرکز شهرستان شدن می دانند

 نير در شهرستان تفت با سه دهستان به نام‌هاي بنادكوك، زردين،‌ سخويد و  كاريزات هم با دهستان های گاریزات و كهدوئيه  هردو با دستور رییس جمهور شامل یک شهرستان می شوند و با توجه به تراکم تجمعیت در گاریزات اهالی گاریزات در پی مرکز شهرستان شدن گاریزات بوده و نیری ها هم حاضر به کوتاه آمدن نیستند و این گره کور با حضور مشترک مردم هر دو بخش در مقابل استانداری یزد که خواسته های هرکدام رد کننده خواسته دیگری است کلاف سردرگمی را برای مسئولان استان ایجاد نموده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا