احسان عابدی
محمدرضا تابش در مصاحبه ای گفته است: اگر انتخابات رقابتی و عادلانه باشد، به نظر من اصولگرایان در انتخابات به پیروزی نخواهند رسید.(+)
گرچه آلزایمرهای سیاسی اصلاح طلبان مدتی است به امری عادی تبدلیل شده است، لیکن بد نیست چند نکته به ایشان یادآوری گردد:۱) در سال ۱۳۸۴ در جریان انتخابات ریاست جمهوری، آقایان مصطفی معین، محسن مهرعلیزاده و اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزدهای جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت کردند.
از طرف اصولگرایان که به وحدت نرسیده بودند هم چند گزینه نامزد شدند و در کنار آنها محمود احمدی نژاد بدون حمایت احزاب و با اتکا به بدنه مردمی یکی از نامزدهای انتخابات بود.
در این انتخابات که شکی در رقابتی بودن آن به نظر نمی رسد، ۲ گزینه به دور دوم رفتند. یکی اکبر هاشمی رفسنجانی که با برند هاشمی ۲۰۰۵ و از حمایت تام و تمام جبهه اصلاحات برخوردار بود و یکی محمود احمدی نژاد که همچنان با اتکا به ستادهای مردمی حاضر بود.

در حالی که هنوز حال و هوای اصلاحات بر کشور حاکم بود و تقریباْ تمام کاندیداها با شعارهای اصلاح طلبانه آمده بودند، و با حضور هاشمی رفسنجانی (که وزنه سنگین اصلاحات به شمار می رفت و می رود) مردم گزینه دوم را انتخاب کردند.
۲) در سال ۱۳۸۸ در جریان انتخابات ریاست جمهوری، آقایان میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی (که بعدها معلوم شد از حمایت مالی و معنوی غرب برخوردار بودند) به عنوان کاندیداهای اصلاح طلبان و محمود احمدی نژاد به عنوان کاندیدای اصولگرایان به میدان آمدند.

در این رقابت نفس گیر، علی رغم تمام حمایت های رسانه ای اپوزیسیون خارج نشین و حمایت های مالی داخلی و خارجی از موسوی و کروبی، مردم با رای بی نظیر ۲۴ میلیونی خود به احمدی نژاد، نشان دادند که حنای اصلاح طلبی دیگر برای آنها رنگی ندارد!

3) در سال ۱۳۹۰ در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی، در چند حوزه انتخابیه افراد شاخص جریان اصلاح طلب مانند مصطفی کواکبیان، داریوش قنبری ، قدرت‌الله علیخانی و ... مورد اقبال مردم قرار نگرفتند و از قطار بهارستان پیاده شدند.

آقای تابش! اینها فقط مواردی است که رویگردانی مردم از اصلاح طلبان و تفکر اصلاح طلبی را در چند اخیر انتخابات ثابت می کند. اگر می بینید اختلافاتی در بین اصولگرایان هست و یا از جدایی احمدی نژاد از اصولگرایان سرمست شده اید، دلیلی بر اقبال مردم به جریان شما نخواهد بود.
عیار انواع و اقسام جریانات سیاسی برای مردم مشخص شده است. اگر خود دریافته اید که مردم به جریان شما رای نمی دهند، مشکل را گردن رقابتی نبودن انتخابات نیندازید! فرار رو به جلو همیشه هم کارگشا نیست!شما در این شهر بخت خویش را آزموده اید، به قول حضرت حافظ:بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا