زبان دراز

آقايان، برادران، مسترها، موسيوها، جنتلمن‌ها و يا ايهاالسيدها به تمام زبان‌هاي زنده هشدار مي‌دهم !!
اين روزها مراقب باشند اگر اهل و عيال و در راس آنها مادر بچه‌ها لحن شان ملايم شده و از تغيير كلمات و جملات متداول«اوي» به «آقا» تغيير يافته و از درخواست« بدو برو: فلان چيز بخر» لطفاً وارد گفتگو و امر ونهي شده اگر به محض ورود و جلوس بر زمين بر روي تشكچه و پشتي، ليوان چاي داغ به جاي «چاي مي‌خواهي برو دم كن به ما هم بده» روبرو شديد، تعجب نكنيد و فريب هم نخوريد و.. .
مطمئناً اين آرامش قبل از طوفان است يعني همه از جمله خواجه حافظ شيرازي فهميدند كه اون بسته حمايت و مرحمتي كه پيش از 20 بار رييس قوه مجريه، 10 بار رييس قوه مقننه و هر كدام از اعضاي تيم اقتصادي دولت و مجلس 5 بار اعلام كرده‌اند به حساب واصل شده و يقين كرده‌اند آن عيدي و حقوق اسفند هم در راه است غافل از آنكه چاله و چوله‌هاي شش ماه اول هم هنوز در حال پر شدن است.
دوم خانه تكاني و گردگيري منزل و چه كسي بهتراز آقاي خانه كه سرور و همه كاره است و مردي براي سختي‌ها! از عهده‌اش برمي‌آيد.
بنابراين از هم اكنون هشدار لازم را دادم و توصيه مي‌نمايم شال يا پارچه‌اي دور كمر بسته و مچ پيچي هم بر قوزك پا اضافه كنيد و از دم در خانه و با احتياط كافي تا سر كوچه برويد تا از ديد تيزبين عيال خارج شويد كمي هم لنگيده و كمر خم نماييد تا خطر از بيخ گوشتان بگذرد.
خوانندگان عزيز! عيدتون مبارك لبهايتان خندون.
آنچه نوشتم شوخي بود هر چه شما كرديد كارخونه يه مزه‌اي داره!!
بگوييد دارم آب مي‌خورم اومدم!!
رفتم قالي بتكانم !!
وقتي هم صداي خانم بلند شد بگوييد: چشم اومدم !! اومدم !!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا