اولین نرم‌افزار موبایل نقشه شهر یزد همراه‌ با  مکانیاب و قابلیت نمایش اطلاعات اماکن شهر یزد ویژه ایام نوروز تولید شد.

مسئول واحد نرم‌افزار سازمان فاوا شهرداری یزد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت نرم‌افزار موبایل نقشه شهر یزد در دو نسخه اندروید(Android) و جاوا (Java) تولید شد. مجید بیکی گفت این نرم‌افزار قابلیت اتصال به  GPS، نمایش اطلاعات اماکن شهر یزد ، ارسال و دریافت موقعیت بر روی نقشه را دارد.

وی گفت کلیه اطلاعات اماکن تاریخی، پارکها، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، ادارات و اصناف،پمپ‌های بنزین و گاز، مراکز خرید و سایر اطلاعات موردنیاز بر روی این نقشه قابل نمایش است. بیکی خاطر نشان کرد شهروندان عزیز  می‌توانند با نصب این سامانه بر روی تلفن های همراه اعضای خانواده، موقعیت خود را از طریق GPS گوشی و یا انتخاب به صورت دستی از طریق پیامک به یکدیگر ارسال و بر روی نقشه مشاهده نمایند.

سازمان فاوا که کسب رتبه نخست شهرداری الکترونیک کشور در میان مراکز استانها‌ را نیز در کارنامه دارد با ارائه این خدمت نخستین گام جدی در ارائه خدمات بر روی تلفن همراه در استان را انجام داد و با توجه به رشد لحظه به لحظه این فناوری شاهد نسخه‌های جدیدتر با قابلیت‌های بیشتر خواهیم بود و در آینده ای نزدیک تمام خدمات الکترونیک شهرداری یزد بر روی این سامانه پیاده سازی خواهد شد.

شایان ذکر است هم‌اکنون این نرم‌افزار بر روی پورتال سازمان فاوا شهرداری یزد به نشانی www.favayazd.ir  قابل دانلود می‌باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا