مرتضی محمودی در این خصوص اظهار کرد:در سال 91، تعداد پرونده های بررسی شده دانش آموختگان برتر نسبت به سالهای قبل 2 برابر شده است. همچنین در زمینه تسهیلات سربازی نیز تعداد پرونده های بررسی شده جهت استفاده از این تسهیلات 2برابر رشد داشته است که تمامی متقاضیان جهت استفاده از این تسهیلات تایید شدند.
محمودی ادامه داد : در زمینه تسهیلات مسکن به نخبگان سطح 1 نیز اقدامات ارزنده ای صورت گرفت، به نحوی که تمامی متقاضیانی که حائز شرایط بودند در اولویت پرداخت قرار گرفته و به بانک معرفی شدند که این آمار نسبت به سالهای گذشته 50درصد بیشتر بوده است.
وی در زمینه اعتبار پژوهش و نو آوری عنوان کرد: به مخترعینی که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته اند ویا از جشنواره کویر ،نوآوری و شکوفایی و...تاییدیه دریافت نموده و شایسته دریافت اعتبار پژوهشی و نوآوری شده اند، نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شد.
محمودی تصریح کرد : با توجه به درخشش دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری ،آمار نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی یزد نیز رشد چشمگیری داشت و از آنجا که یکی از تسهیلات ویژه برای این عزیزان تسهیلات دانشجویی می باشد که در سال 91 درخواست گنندگان استفاده از این تسهیلات رشد سه برابری داشته اند.
وی در خصوص استادیاری جوان افزود:اعتبارات پژوهشی به استادیاری جوان  به اساتید دانشگاهی یزد نیز پرداخت گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا