در یک دوره 5 ساله بیش از یک صد مورد تملک اراضی توسط شهرداری میبد انجام شده که ارزش آن بیش از 35 میلیارد ریال می باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد در یک دوره 5 ساله بیش از یک صد مورد تملک اراضی توسط شهرداری میبد انجام شده که ارزش آن بیش از 35 میلیارد ریال می باشد.

از ابتدای سال 87 تاکنون نزدیک به 35.000 مترمربع از فضاهای شهری در مسیر طرح‌های عمرانی و ترافیکی شهرداری میبد قرار داشته و آزادسازی شده که اغلب آنها مربوط به احداث و یا تکمیل معابر شهری، اصلاح ترافیکی، احداث میادین، گسترش فضای سبز، احداث پارک و همچنین پارکینگ بر معابر می‌باشد.

شهرداری میبد طی این 5 سال سعی داشته تا ضمن رسیدگی به وضعیت تملک دارایی جهت اجرای پروژه های جدید، بدهی شهرداری به بسیاری از صاحبان املاک را که پیش از این زمین آنها در طرح های عمرانی قرار گرفته و حقوق آنها ادا نشده بوده است تسویه نماید.

مهمترین بخش از آزادسازی در این دوره مربوط به احداث خیابان جدید واقع در شاه جهان آباد، آزادسازی سه راه بدرآباد و ورودی شرقی بلوار امامزاده میرشمس الحق(ع) و تقاطع مهندس در شهیدیه می‌باشد و علاوه بر آن می توان به آزادسازی جهت تکمیل بلوار نواب صفوی محمودآباد، اطراف میدان ابوالفضلی(ع)، میدان بیت العباس، آزادسازی کامل خیابان امامزاده خدیجه خاتون(س) و انتهای خیابان سیدالشهداء(ع) اشاره کرد.

بیشترین حجم آزادسازی‌ها پس از خیابان مولوی شاه جهان آباد با آزادسازی بیش از 20 قطعه زمین در مسیر احداث آن، در خصوص احداث خیابان 12 دی و میدان انقلاب با بیش از 8.000 مترمربع آزادسازی، تکمیل بلوار مطهری و آزادسازی دو باب مدرسه در ابتدای شهرک فجر بیده جهت احداث تقاطع آن می‌باشد.

شهردار میبد با اشاره به اینکه بحث آزادسازی و تملک دارایی از مهمترین مشکلات پیش روی شهرداری جهت اجرای پروژه‌های بزرگ می باشد افزود هر چند میزان همکاری مردم در این مدت نسبتا مطلوب بوده اما در برخی موارد عدم همکاری صاحبان املاک و اصرار در واگذاری زمین با شرایطی بسیار گرانتر از نظر کارشناسی موجب شده عملیات عمرانی پروژه های بزرگ به کندی انجام شود.

وی نداشتن سند مالکیت و در برخی موارد نیز موقوفه بودن املاک و یا عدم تفاهم بین شرکای املاک مشاعی را از دیگر مشکلات در زمینه تملک دارایی عنوان کرد.

محمدرضا حفیظی اظهار امیدواری کرد در آینده با مشارکت مردمی و همت مسئولین شاهد تسریع در امر آبادانی و توسعه شهر باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا