آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی گفت: اگر کارگزاران ما عمل به اخلاق را مثل پیامبر اکرم ص و ائمه اطهار ع ،سرلوحه کار خود قرار دهند ، جامعه ساخته خواهد شد و بهترین درس اخلاق برای جامعه، رفتار اخلاقي مسئولان و بزرگان است.

اعظم السادات ميرجليلي == خبرنگار يزد فردا:=== آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی استاد حوزه و دانشگاه در دهمین همایش یزد شناسی كه با موضوع تجلیل اززنده یاد غلامرضا دبیران نخستین استاندار یزد پس از انقلاب اسلامی با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از شخصیت های کشوری و استانی در محل کتابخانه وزیری یزد برگزار شد، افزود: استان دارالعلم یزد همواره دیار و زادگاه عالمان است .
وی ادامه داد: بزرگانی همچون آیات عظام سید محمد فیروزآبادی،سید محمد کاظم یزدی،شهید صدوقی،سید روح الله خاتمی ،حایری یزدی و....در این استان بودند و اکنون نیز علمای زیادی در این دیار خدمت می نمایند.
استاد حوزه و دانشگاه کشور گفت: مرحوم غلامرضا دبیران نیز یکی از افرادی بود که در استان یزد خدمت نمود و مردم این استان به پاس خدمات وی برایش نکوداشت گرفته اند.
وی ادامه داد: دبیران در علوم مختلف دارای تبحر بود و بویژه در ادبیات عرب که ترجمه های زیادی از وی به یادگار مانده است .
آیت الله موسوی بجنوردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیامبر اکرم ص هدف بعثت خود را مکارم اخلاق بیان نمودند ، گفت: متاسفانه در جامعه امروز ما اخلاق ضعیف شده و در جامعه ای که اخلاق در آن وجود نداشت ، دوستی و محبت و عشق نیز وجود نخواهد داشت .
وی ادامه داد: استان یزد همواره با تلاش علمای بزرگ در میزان تخلفات نیز کمترین آمار را در کشور داشته و دارد و هر کجا که روحانیت وظیفه خود را بدرستی انجام داد ، جرم و جنایت  و بی اخلاقی کمتر خواهد بود.
استاد حوزه و دانشگاههای کشور گفت: اگر کارگزاران ما عمل به اخلاق را مثل پیامبر اکرم ص و ائمه اطهار ع ،سرلوحه کار خود  قرار دهند ، جامعه ساخته خواهد شد و بهترین درس اخلاق برای جامعه، رفتار اخلاقي مسئولان و بزرگان است.
در ادامه نماینده سابق مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید باب ارتباط با الگوهای موفق استان یزد و نسل جوان گشوده شود  که برگزاری چنین نشست ها و مراسم هایی یکی از این راهها است.
علی اکبر اولیاء افزود: نسل جوان باید سرمایه های علمی استان یزد و بویژه افرادی همچون زنده یاد دبیران را بیشتر بشناسند .
عضو هیئت مدیره کانون یزد تبار گفت: جامعه امروز ما بیش از گذشته به چنین الگو های موفقی نیاز دارد و باید در راستای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این سرمایه های علمی استان دارالعباه و دارالعلم یزد  بیشتر کوشا باشیم.
محمد رضا ملک ثابت مدیرسازمان اسناد وکتابخانه ملی استان یزد نیز در این مراسم گفت: سلسه همایش های یزد شناسی به منظور آشنایی اقشار مختلف بویژه نسل جوان با میراث مستند و پاسداشت تلاشهای خدمت گزاران صدیق استان دارالعباده یزد برگزار می شود.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم  ، حجت الاسلام محمد صدوقي نواده سومين شهيد محراب و يادگار امام جمعه فقيد يزد، حجت الاسلام معزالديني امام جمعه موقت يزد، آيت الله صدر طباطبايي و جمع كثيري از شخصيت هاي استاني و كشوري برگزار شد ، پیام نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و  پیام استانداریزد  نیز قرائت شد و حکیمه دبیران  و علی اکبر دبیران  دو نفراز فرزندان زنده یاد غلامرضا دبیران نیز در این مراسم مطالبی را بیان نمودند. در حاشیه این مراسم و در کتابخانه وزیری یزد نمایشگاهی از آثار مرحون دبیران برپا شده و تا پایان هفته جاری برای بازدید علاقه مندان دایر است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا