کارشناسان فضاي توليد و تبادل اطلاعات هشدار مي‌دهند که بازي‌هاي فيس بوک، خطر اعتياد کودکان به قماربازي را به همراه دارد.

 

به گزارش  پليس ، در حال حاضر، بازي‌هاي شرط بندي زيادي بر روي فيس بوک مي‌باشد، اما متخصصان اعتياد هشدار مي‌دهند که اين بازي‌ها کودکان را ترغيب مي‌کند که تصور کنند قماربازي، تفريح بدون ضرر مي‌باشد.

 

فيس بوک در انگليس حدود 3 ميليون کاربر 13 تا 17 ساله، عليرغم محدوديت سني، دارد. اما بيش از يک ميليون نفر از آنها، طبق برآوردها زير 13 سال مي‌باشند و سن خود را بيشتر وانمود مي‌کنند.

 

کارشناسان معتقدند که ثابت شده است که فرزنداني که از کودکي قمار بازي مي‌کنند، اين کار تبديل به عادت آنان مي‌شود و مشکلات قماربازي براي آنان وجود دارد.

 

سن قانوني براي شرط بندي [قماربازي] در انگليس 18 سال مي‌باشد، اما سازندگان بازي‌هاي شبکه اجتماعي، بوسيله کميسيون قماربازي، از اين قانون طفره رفته‌اند.

 

هر چند که بازي‌هاي شرط بندي رايگان مي‌باشد، اما کاربران تشويق مي‌شوند که براي ادامه يا افزايش جوايز، پول خرج کنند.

 

گفته مي‌شود قماربازي با پول واقعي، استراتژي عمده در آينده براي سايت‌هاي اجتماعي شود که به دنبال توليد درآمد جديدي مي‌باشند. ارزش فيس بوک، بخاطر شناور بودن سهام بازارش، 66 ميليارد پوند در ماه مي، بود. گفته مي‌شود که مديران فيس بوک با حدود 20 شرکت بازي، ملاقات داشته‌اند.

 

سايت گلف نيوز در اين خصوص خبر داد :" بسياري از کارشناسان معتقدند که بازي‌هاي شرط بندي فيس بوک بايد مورد بررسي قرار بگيرد، چرا که کودکان را در معرض مشکلاتي در ادامه زندگي قرار مي‌دهد".

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا