سنگواره های زیبا و منحصربفرد :

ماهی های کوچک و ........

موزه دیرین شناسی کرمان :

موزه دیرین شناسی شهر کرمان مربوط به موجوداتی است که میلیونها سال پیش در منطقه فعلی استان کرمان می زیسته اند ، موجوداتی که به مرور زمان تبدیل به سنگواره ( فسیل ) گشته اند .

در این موزه فسیل انواع بی مهرگان ، مهره داران ، میکروفسیل ها ، گیاهان و ابزار منسوب به انسانهای نخستین نگهداری می شود که عبارتند از :

بی مهرگان شامل : اسفنج ها ، مرجان ها ، تریلوبیت ها ، بریوزوآها ، دوکفه ای ها ، آمونیت ها ، بلمنیت ها ، نمولیت ها ، ناتیلوس ها ، بازوپایان ، شکم پایان ، خارپوستان شامل کرینویید ها ، خیارهای دریایی ، ستاره های دریایی و گونه های مختلف خارپوست از جمله توتیاهای دریایی و .......

مهره داران شامل : خزندگان هم عصر با دایناسورها ، ماهی ها و .......

میکروفسیل ها شامل : هاگ ها ، استراکدها ، کنودونت ها ، روزنبران و ......

گیاهان شامل : گونه های مختلف گیاهی و تنه های درختان

ابزارهای منسوب به انسانهای نخستین

موزه دیرین شناسی شهر کرمان اولین موزه دیرین شناسی کشور است که در سال ۱۳۸۲ رسمآ فعالیت خود را آغاز نمود ، این موزه با توجه به مدارک ذیل اولین موزه ایست در جهان که پایه و اساس آن بر محور موجوداتی استوار گردیده است که اعضای نرم بدنشان در شرایطی کاملآ استثنایی در طول میلیونها سال گذشته محفوظ مانده است تبدیل به فسیل شده  .

سنگواره های زیبا و منحصربفرد :

بخشی از موزه دیرین شناسی شهر کرمان اختصاص یافته است به موجوداتی که تا کنون شناسایی نشده اند ، این موجودات کوچک و بسیار زیبا ابعادی در حدود یک میلیمتر تا هفتاد میلی متر داشته اند و در زیر یکی از میکروسکوپهای موزه مشاهده می شوند . از انواع این موجودات بسیار زیبا و سنگواره که برای اولین بار در منطقه ای واقع در استان کرمان کشف گردیده اند تا کنون بیش از ده هزار تصویر بدست آمده است که برخی از انواع شناسایی و برخی دیگر با توجه به منحصر بفرد بودن در حال بررسی و نامگزاری و در نهایت ثبت آن در مجامع بین المللی بوده .

از آنجا که تا کنون نمونه های بیشماری از اینگونه سنگواره ها بدست آمده است  شما برای مشاهده آن می توانید به موزه دیرین شناسی شهر کرمان مراجعه نمایید  .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا