آیت الله ناصری در خطبه های 23 فروردین یزد گفت: به آقایانی که به یزد آمده‌اند، بارها گفته‌ام که اصل و اساس حرکت ما، حفظ انقلاب و کار برای خداست و اگر برای شهرت و منافع حزب باشد، بهتر است این مسئولیت را نپذیرند.

به گزارش محراب یزد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه اول نماز با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله) گفت: حضرت زهرا (سلام الله) علیها حق به گردن بشریت دارند.  خداوند در آیه 23 سوره شورا هیچ مزدی جز دوستی اهل بیتش را از مسلمین برای پیامبر ذکر نمی کند. مسلمانان از پیامبر پرسیدند: منظور از قربی در این آیه کیست؟ پیامبر در جواب می فرمایند: منظور علی و فاطمه و دو فرزندشان حسن و حسین است. البته جمع زیادی از علمای اهل سنت نیز در کتب خود به این مطلب تصریح کرده اند.

آیت الله ناصری در ادامه گفت: وقتی امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) بیمار شدند، حضرت زهرا (سلام الله) و امام علی (علیه السلام) تصمیم گرفتند برای شفای آنها، سه روز روزه بگیرند و هر سه روز نیز هنگام افطار فقیر به درب خانه آنها آمد و آنها غذایشان را به فقیر دادند و خود با آب افطار کردند.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر ترویج سیره فاطمی در این ایام گفت: سخنرانان در کنار نوحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی، تلاش کنند برای نسل جوان به ویژه بانوان از حضرت زهرا (سلام الله) الگوسازی کنند.



نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو گفت: اصل و اساس حرکت همه مسئولان نظام، حفظ انقلاب و کار برای خداست و اگر کاندیدایی می‌خواهد برای کسب شهرت و منافع احزاب به میدان انتخابات بیاید، بهتر است این اقدام را انجام ندهد. بسیاری از آقایان کاندیداهای ریاست جمهوری، سفرهای خود را به شهرهای مختلف آغاز کرده‌اند و برنامه‌های خود را به مردم اعلام می‌کنند که باید در این زمینه صادق باشند. به آقایانی که به یزد آمده‌اند، بارها گفته‌ام که اصل و اساس حرکت ما، حفظ انقلاب و کار برای خداست و اگر برای شهرت و منافع حزب باشد، بهتر است این مسئولیت را نپذیرند اما اگر برای کمک و خدمت به مردم و انقلاب و اسلام باشد، عاقبت خوش و مرتبه بالای آن در هر دو دنیا نصیب آنها می شود.



آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 29 فروردین ماه، روز ارتش، یادآور شد: یکی از تدابیر امام خمینی (ره)، هدایت و برنامه‌ریزی نیروهای ارتش در مسیر انقلاب بود. بدنه ارتش همین مردم بودند به همین دلیل نیز به انقلاب پیوستند و امام با درایت خود، ارتش را حفظ کرد و پیش برد و امروز ارتش ایران به این درجه و جایگاه رسیده است. ارتش ما امروز یک ارتش قدرتمند و دارای علوم قوی است و بازویی توانمند و قدرتمند در کنار ولایت و انقلاب است. ارتش امروز سرافراز و آماده در کنار سپاه و بسیج قرار دارند و هر سه برای اعتلای نظام اسلامی و مبارزه با تهدیدات دشمن تلاش می‌کنند.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای، گفت: دانش هسته‌ای امروز دانش پایه در همه علوم است و حتی در کشاورزی برای مقاوم کردن گندم‌ و حبوبات در مقابل آفات از آن استفاده می‌کنند ضمن اینکه در سایر بخش‌ها از جمله پزشکی نیز دارای کاربردهای بسیاری است. در حال حاضر با توجه به پیشرفت علوم، شرایط به نحوی است که اگر کشوری در همه دانش‌ها سرآمد باشد اما دانش‌ هسته‌ای نداشته باشد، عقب مانده است. دشمنان ایران و در راس آنها آمریکا نیز نمی‌خواهد ایران اسلامی به این دانش و پیشرفت‌های حاصل از آن دست پیدا کند. آنها هم‌اکنون نیز متعجب هستند که چرا ایران با این همه تحریم هنوز سرپاست، بازارها پر است و همچنان در حال پیشرفت هستیم.



آیت الله ناصری یادآور شد: آمریکا انتظار داشت با این تحریم‌ها، بازارهای ایران خالی شود و مردم یکدیگر را بخورند اما اکنون تعجب می‌کنند که همه چیز در بازارها وجود دارد و مردم نیز کم و بیش قدرت خرید دارند. ایران مسیر خود را یافته و تنها به پیشرفت فکر می‌کند و به طور قطع آمریکا در مذاکرات هم حرفی برای گفتن ندارد. ایران مصمم است که بر روی دانش هسته‌ای خود بایستد و به هیچ وجه از آن کوتاه نیاید و تلاش آمریکا و همدستانش در این زمینه بیهوده است.

امام جمعه یزد با اشاره به درگذشت نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم آقای یحیی زاده طلبه ای فاضل، عالم، دلسوز، با پشتکار و در مسیر ولایت بود که از دست ما رفت که امیدواریم خداوند او را با اجداد طاهرینش محشور فرماید. نماینده های مجلس و دیگر منتخبین مردم باید ایشان را الگو قرار دهند و برای خدا و خدمت به مردم و حفظ انقلاب کار کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا