اعضای ادوار شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران از سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت كردند.

نفر از اعضای ادوار شورای مرکزی دو دهه اخیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكی تهران از سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت كردند.

به گزارش يزدفردا، متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و نجیب ایران

شهادت مظلومانه بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض می‌نمائیم. در روزهای کنونی فراز مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی عزیزمان در حال رقم خوردن است و ما به عنوان فرزندان ملت بر آن شدیم تا دغدغه‌های خود را با شما در میان بگذاریم.

انقلاب اسلامی ملت ایران چیزی جز فریاد حریت در دوران خفقان ستمشاهی نبود. انقلابی که با آرمان رفیع «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» علی‌رغم انسداد سیاسی به ثمر نشست و با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و همت بلند مردم به سرانجام رسید؛ مردمی که از دهه‌ها قبل، از دوران مشروطه خواهی تا عهد ملی شدن صنعت نفت و پس از آن در روزهای انقلاب اسلامی در جستجوی آزادی و عدالت بودند و اندیشه زندگی دینی و اخلاقی در دنیای جدید را در سر می‌پروراندند.

امروز و پس از گذشت سی و پنج سال از انقلاب اسلامی، دستاورد‌ها و سرمایه‌های گران‌بهای آن حماسه بزرگ در آستانه خطر قرار گرفته است. میراثی که به رهبری امام راحل به بار نشست و به خون هزاران شهید آبیاری شد‌، بیم آن می‌رود که در سایه هجمه دشمنان خارجی و برخی بی‌تدبیری‌های داخلی از کف برود. این موقعیت نگران کننده، لزوم احیای همدلی و امید و تلاش برای بهبودی را به عنوان ضرورتی حیاتی بار دیگر در میان طیف‌های مختلف مردم ایجاب می‌کند.

علی رغم تمامی تنگنا‌ها و معضلات نگران کننده‌ای که امروز کام دانشگاه و جامعه را تلخ کرده است، ما بر این باوریم که سخن گفتن از درد‌ها و رنج‌ها نباید موجب یأس و انفعال گردد. باید عزم جزم کرد و با الهام از تجربه انقلاب اسلامی و همبستگی مردمی در دوران دفاع مقدس که بزرگ‌ترین سلاح ما در برابر معضلات داخلی و دشمنان خارجی بود، کمر به حل مشکلات و ساختن کشور بست. در این میان انتخابات به عنوان فرصتی قانونی برای مشارکت و حضور مردم و همچنین تغییر در مدیریت کشور و سپردن آن به دست مدیرانی حاذق‌تر پیش روی ملت ایران قرار دارد.

انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مقوم مردم سالاری از ارکان رفیع نظام جمهوری اسلامی است که مطالبات مردم را بر کرسی می‌نشاند. در این میان امید است که اشاره رهبر انقلاب در جمع زائران حرم رضوی مبنی بر حضور همهٔ سلیقه‌ها و جریان‌های معتقد به جمهوری اسلامی در انتخابات پیش رو، راه را بر هر گونه تنگ نظری و نگرانی‌های احتمالی از بدسلیقگی‌ها بسته باشد و فرصت مغتنمی را برای تحقق خواست‌های ملی فراهم آورد.

ملت بزرگوار ایران

اکنون و در این برهه خطیر و سرنوشت ساز، تمامی دلسوزان انقلاب و دلبستگان جنبش تاریخی مردم ایران با بیم و امید به انتخابات پیش رو به عنوان فرصتی برای احیای مجدد و باز تعریف آرمان‌ها و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی می‌نگرند. بی‌شک هر آنکه دل در گرو اندیشه اصلاح طلبی و حرکت مستمر و پیوسته برای نیل به آگاهی، آزادی و عدالت دارد، خواستار حضور حداکثری و موثر در انتخابات پیش رو است.

شکی نیست که خواست شما مردم برای تغییر شرایط موجود رسالت گرانی را بر دوش بزرگان و یاران انقلاب گمارده است. در این میان ما به عنوان جمعی از اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی را به عنوان شخصیتی متدین، خردمند، اخلاقی، کارآمد و صاحب تجاربی گران بها می‌شناسیم و از ایشان تقاضا داریم حضور در این عرصه سرنوشت ساز را، علیرغم موانع و مشکلات پیش رو بپذیرند و جوانه‌های امید را در دل مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان زنده نگاه دارند.

ما به صداقت، نجابت و دلسوزی ایشان ایمان داریم و امیدواریم با درایت و حضور ایثارگرانه خود امکان انسجام ملی و حضور موثر ملت در انتخابات را فراهم آوردند. امید واثق داریم با حضور ایشان و شما ملت شریف اسباب رفع محنت‌ها، گشایش در امور و حرکت مجدد کشور در مسیر توسعه و پیشرفت مهیا گردد؛ انشالله.

حسین احمدى
عباس اشرف واقفى
زینب اصغرى
محمد على اقارب پرست
على ایزدى
اسماعیل باقر‌پور
فرهاد پاسدار شیرازى
سمیه توحیدلو
مجتبى توسل
مرضیه جدا
محسن جعفرى
محمد جلوخانى
حمید چوبینه
رضا حجتى
سید مصطفى حسینى
حسین حمدیه
مهدى خسروى
داوود دشتبانى
علیرضا دهقان
هادى ذوالفقارى
حمید رفیعى
حسین رهبرى
محمد حسین زارع
زهرا زندیه
على سبحانى
علیرضا سبزیکار
جواد سلمان‌زاده
سید جعفر سید على
علیرضا صولتى
غلامعلى صیادى
وحید عابدینى
رضا عباد
محمد عبدالهى
حسام الدین علامه
سید محى الدین فاضلیان
نسرین قاسمى
رعنا کاظمى
مریم کشاورز
ابوالفضل کول آبادى
محمد لسان پزشکى
غلامحسین محمدى
امیر معتمدى
محمد على ناد على‌زاده
محسن ناصرى
سید حسین نبوى
بهروز نعمت دوست
سینا نوشاد
آرش وثیق
حسین وفاپور
حسین یارى

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا