مجلس عزاداري امام علي النقي (ع) با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده و دارالعلم يزد و جمعي از علما و روحانيون ،روز سه شنبه در بيت سومين شهيد محراب و دفتر حجت الاسلام محمد علي صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه فقيد يزد برگزار شد.

اعظم السادات ميرجليلي == خبرنگار يزد فردا ==  واعظ یزدی گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای بخشش گناهان و نزدیکی بیشتر به خداوند متعال است و همه باید از لحظه لحظه این ماه عزیز استفاده نمایند.

حجت الاسلام محمد تقی در علی ، در مراسم عزاداری ایام شهادت امام علی النقی(ع) که در بیت سومین شهید محراب ودفتر حجت الاسلام صدوقی امام جمعه فقید یزد با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده برگزار شد، افزود: خداوند متعال در ماه رجب به کمترین اعمال بندگان خود بیشترین صواب و پاداش را عطا می نماید.

وی ادامه داد:پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) در ماه رجب شب زنده دار بودند و نماز شب به پا می داشتند و همواره بر انجام اعمال مستحبی تاکید داشتند.

واعظ یزدی افزود: پیامبر اسلام(ص) در خصوص فرا رسیدن ماه رجب فرمودند: خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام رو به سوی درگاه خدا آرند و خداوند می فرماید من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد، مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده ام کسی را که از من طلب آمرزش کند .

حجت الاسلام در علی ادامه داد: ماه رجب ماه خداست ، بنده هم بنده خداست و رحمت هم از آن خداست لذا هر کسی خدا را در این ماه بخواند پاسخ مثبت می دهد و هر کسی از خدا چیزی بخواهد به او عطا می کند .

وی گفت: از بهترین اعمال ماه رجب، روزه گرفتن و دادن صدقه است و پیامبراکرم (ص) در حدیثی درباره فضیلت صدقه دادن در ماه رجب می فرمایند: کسی که در هر روز از ماه رجب حتی تکه نانی به مساکین، صدقه دهد خداوند ثوابی به او عنایت می کند که اهل آسمان ها و زمین قادر نیستند حتی، یک دهم ارزش ثواب آن را دریابند .

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام محمد صدوقی نواده سومین شهید محراب و یادگار نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد، حجت الاسلام محمد حسن معزالدینی امام جمعه موقت یزد و جمعی از علما و اقشار مختلف برگزار شد ، ذکر مرثیه اهل بیت(ع) و عزاداری و سینه زنی از دیگر برنامه ها بود










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا