عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام اینکه غرب تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ تصمیمی درباره مسئله هسته‌ای ایران اتخاذ نمی‌کند، گفت: مذاکرات امروز در استانبول هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

محمد صالح جوکار، با یادآوری نشست (چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت) جلیلی با ۱+۵ در استانبول ترکیه، گفت: مذاکره چند سال اخیر در موضوع هسته‌ای ایران تنها وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف غرب بوده، از این رو غرب تنها برای ضربه زدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کند و موضوع هسته‌ای تنها بهانه است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه غرب تا قبل از انتخابات هیچ تصمیمی را درباره مسئله هسته‌ای ایران اتخاذ نمی‌کند، افزود: وضعیت مذاکرات در آینده به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بستگی دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر غرب با افزایش فشار به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم ایران است، تا نظام پشتوانه محکمی برای حضور بعدی در نشست‌های آتی هسته‌ای نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در شرایط کنونی غرب به دنبال گزینه‌ای برای انتخابات ایران است تا بتواند به وسیله آن فرد راهبردهای خود را در منطقه اجرا و از سطح مخالفت‌های منطقه‌ای بکاهد، از این‌رو تا زمانی که این موضوع محقق نشود، غرب هیچ تصمیمی در عرصه مذاکرات هسته‌ای ایران نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه به طور قطع مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب به دوره‌های بعدی کشانده می‌شود، یادآور شد: متأسفانه سیاست‌های غرب در چند ماه اخیر بر پایه عوام فریبی و خرید زمان بوده، از این رو مذاکرات امروز هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ در استانبول در شرایطی آغاز شد که در ۶ ماه گذشته مذاکرات ایران با غرب در آلماتی قزاقستان نتیجه‌ای مشخصی را در بر نداشته است./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا