يزدفردا "حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی ،رییس جمهور سابق کشورمان در پیامی در گذشت آیت الله شیخ محمد حسین بهجتی اردکانی،نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردکان را تسلیت گفت.
به گزارش يزدفردا "متن کامل این پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
فضیلت ، داغدار درگذشت انسان بزرگی است که مومنانه و فضیلت مندانه زیست و با دلی پاک و روحی تابناک به دیدار معبود شتافت.
عالم پرهیزگار و فقیه عالی مقدار و ادیب والا گهر؛ آیه الله آقای حاج شیخ محمد حسین بهجتی رضوان الله علیه که عمر با برکت خود را در خدمت به دین و دانش و فرهنگ و مردم گذراند؛اینک در میان ما نیست و از این بابت همه ما ماتم زده ایم.


سعه صدر،شکیبایی، تحمل آن عزیز در برابر مشکلات وتلاش خستگی ناپذیریش در خدمت به دین و رفع مشکلات مردم مثال زدنی است.
من این مصیبت بزرگ را به همه دوستداران فضیلت و مومنان و بخصوص مردم شریف ، متدین و عالیقدر اردکان و بالاخص به خاندان شریف بهجتی تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسالت دارم."

سید محمد خاتمی30/ 05/ 1386

 

ناگفته‌هایی از زندگی مرحوم شفق از زبان خودش 

 

آیت الله محمد‌حسين بهجتی معروف به «شفق» در سال 1313 در اردکان به دنيا آمد. استاد بهجتی كه شعر و شاعری را از دوران نوجوانی با سرودن شعری برای معلمانش آغاز كرده بود، در معدود محافل غير رسمی ادبی در حوزه‌ی قم آن را ادامه می‌داد. مراثی او در سوگ مراجع بزرگی چون آيت‌الله سيد‌محمد‌تقی خوانساری نامش را بر زبان اهل علم انداخت. به ويژه شعرهايش در سوگ مرجع نامدار جهان تشيع حضرت آيت‌الله بروجردی كه نوحه‌ی عزاداری مردم شد، بيش از پيش او را به علاقه‌مندان ادبيات دينی معرفی كرد.

 آیت الله محمد‌حسين بهجتی در سال 1313 در اردکان به دنيا آمد. استاد بهجتی كه شعر و شاعری را از دوران نوجوانی با سرودن شعری برای معلمانش آغاز كرده بود، در معدود محافل غير رسمی ادبی در حوزه‌ی قم  آن را ادامه می‌داد. مراثی او در سوگ مراجع بزرگی چون آيت‌الله سيد‌محمد‌تقی خوانساری، آيت‌الله آقا‌ سيد‌محمّد‌حجت، آيت‌الله سيد‌صدرالدين صدر نامش را بر زبان اهل علم انداخت. به ويژه شعرهايش در سوگ مرجع نامدار جهان تشيع حضرت آيت‌الله بروجردی كه نوحه‌ی عزاداری مردم شد، بيش از پيش او را به علاقه‌مندان ادبيات دينی معرفی كرد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا