استاد حمید سبزواری از شعرای بنام معاصر است که گفتگویی از ایشان در روزنامه جوان در تاریخ 1384/2/12 به چاپ رسیده، که بخشی از آن را در زیر می آوریم:   

در دنیایی زندگی می‌كنیم كه ارزش‌های معنوی در حال پایمال شدن است و كشورهای مظلوم و مسلمان از سوی مستكبران مورد ستم قرار می‌گیرند و امروز چشم مان به راه عزیزی است كه مطمئن هستیم خواهد آمد و بر تمام این سیاهی‌ها و زشتی‌ها و افرادی كه خالق این زشتی‌ها هستند فائق می آید.

    امروز ضرورت پرداخت به مسئله ی ظهور بیش از هر زمانی احساس می شود؛ به نظر من از علائم ظهور چیزی باقی نمانده است و وقایعی که می گذرد نوید ظهور می دهد. وظیفه ی ما این است که برای اینکه یار و حامی امام زمان عج باشیم خودمان را بسازیم.

    ایشان در ادامه خطاب به جوانان گفت: شما جوانان باید خود را آماده كنید زیرا نیروهای امام زمان شما هستید و باید خود را ساخته تا از این توفیق به نحو احسن استفاده كنید.   

همچنین به بخشی از مصاحبه ایشان با خبرگزاری فارس در تاریخ 1391/3/14 توجه بفرمایید:   

.... سوال: مطالعه چه کتابی را برای جوانان پیشنهاد می‌کنید؟

    پاسخ: «سید قطب» یکی از بزرگان فرهنگی در کشور لبنان است که در سال‌های گذشته کتابی را با عنوان «علائم ظهور» به نگارش درآورده بود که پیشنهاد می‌کنم این اثر را مورد مطالعه قرار دهید. در گذشته به کشور لبنان دعوت شدم که در آن مراسم کتاب «علائم ظهور» را به بنده هدیه دادند که متأسفانه به دلیل دست به دست شدن، این اثر گم شد؛ در این اثر همه علائم ظهور را می‌توان در جامعه کنونی مشاهده کرد.

    توصیه می کنم که حتما این کتاب را مورد مطالعه قرار دهید. در گذشته هم این کتاب در قم ترجمه شده بود؛ الان هم فکر می‌کنم این کتاب وجود داشته باشد. برخی از مطالب علائم ظهور توسط  «سید قطب» به صورت سمبولیک بیان شده است؛ یعنی می‌گوید که یکی از علائم ظهور این است که  شهرها به هم نزدیک می‌شوند، این سخن یعنی چه؟ یعنی به سهولت می‌توان یک ساعته به مشهد رفت پس زمان، زمان کنونی بوده و این علائم ظهور امام زمان (عج) است.   

مسائلی که هم‌اکنون در عراق می‌گذرد، همان علائم ظهور است؛ مصیبت‌هایی که به این کشور وارد می‌شود... در آن موقع ائمه ما برای عراق فعلی گریه ها کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا