ابوصادق جعفرعلى از نمایندگان مجلس اعلاى عراق در گفتگویی با خبرنگار ماهنامه موعود در حاشیه اجلاس دوسالانه بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی (ع) بیان داشت:
مردم جهان الان نيازمند دو چيز هستند: يکى آزادى و ديگرى عدالت؛ و هر دو در اسلام هست و به اعتقاد ما امام مهدى (ع) وقتى ظهور می کنند، تمام دنيا را پر از عدل و آزادى و مهر و محبت می کنند. علایم ظهور روز به روز نمايان تر می شود. يکى از آنها همين مسأله جهانى شدن است؛ چون امام زمان (ع) آخرين حجت خدا روى زمين است و وقتى که ظاهر می شود براى تمام مردم دنيا ظهور می کند؛ بايد تمام مردم دنيا به دعوتش آشنا شوند. لذا با پيشرفت ارتباطات و وسايل ارتباط جمعى، دنيا دارد کوچک می شود. به نظر من، این خودش يکى از علامات ظهور است؛ چون حضرت وقتى ظاهر می شود، تا سخنرانى می کنند تمام مردم دنيا می شنوند و اين پيشرفت ها از علامات ظهور هستند.

الان همه شيعيان مسئولند که تشيع و مهدويت را منتشر کنند. مردم دنيا تشنه اند. الان تمام دنيا به امام مهدى (ع) ایمان دارند. خود اروپایيان کم کم دارند به اين مسئله رو می کنند. باور کنيد دنياى غرب آرام ننشسته اند و غافل نيستند. آنها درباره اسلام بحث های جدى دارند؛ يعنى پژوهشکده در کشورهايشان دارند. چند سال پيش از يکى شنيدم که می گفت در آمريکا پژوهشکده ای درباره امام مهدى (ع) تأسيس شده است. چون اينها از همين الان دارند خودشان را حاضر می کنند. چون اينها فکرشان مادي گرايانه است، عقيده دارند که با ماديات تسليحات دنيايى می توانند جلوى امام مهدى علیه السلام بايستند. می گويند او هم يک انسان است. ولى چون عقيده به خدا ندارند، عقيده به مسائل غيبى ندارند، فکر می کنند که جلوى انقلاب مهدى (ع) را می توانند بگيرند. ولى ما هنوز اين مسأله را درک نکرده ایم. هرچند انقلاب او الهى است و ايشان با نصرت خدا و مستضعفان جهان پيروز می شوند. انشاءالله با ظهور امام مهدى (ع) از عبوديت شيطان و ماديات و بت پرستى و شرک رهايى پيدا می کنيم.
منبع: ماهنامه موعود شماره 23

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا