یزدفردا:یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تاثیر کناره‌گیری عارف از انتخابات در پیروزی حسن روحانی، گفت که کنار رفتن عارف این پیام را به جامعه داد که جریان اصلاح‌طلب از قدرت می‌گذرد ولی جریان مقابل از قدرت نمی‌گذرد.

امیر محبیان در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با تبریک به حسن روحانی به دلیل انتخابش به عنوان رییس‌جمهور آینده اظهار کرد: خوشحال هستیم رییس جمهوری انتخاب شده که توجه او به مبحث عقل و حرکت در مسیر اعتدال است.

 
محبیان با بیان اینکه "انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور از سوی مردم، اصولگرایان را مأیوس نکرد"، خاطرنشان کرد: حتی رادیکال‌ها در این جریان نیز از نتیجه بدست آمده در انتخابات چندان ناراضی نیستند.
 
این فعال سیاسی همچنین به کنار رفتن عارف از عرصه انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع در پیروزی آقای روحانی منشاء اثر بود و این پیام را به جامعه داد که این جریان - یعنی جریان اصلاح‌طلب - از قدرت می‌گذرد ولی جریان مقابل از قدرت نمی‌گذرد.
 
به گزارش ایسنا، محبیان یکی دیگر از دلایل پیروزی حسن روحانی در انتخابات را فقدان رهبر و مرجعیت قاطع برای وحدت اصولگرایان عنوان کرد و گفت: جامعتین در این انتخابات نتوانست اثری جدی داشته باشد. باید واقعیت را بپذیریم که 16 سال است کاندیدای متعلق به جریان اصولگرا در انتخابات شکست می‌خورد و اصولگرایان لازم است یک بازنگری جدی در مورد وضعیت خود داشته باشند.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا