نماینده ولی فقیه در استان خواستار فرآوری مواد معدنی در استان یزد شد

نماینده ولی فقیه در استان خواستار فرآوری مواد معدنی در استان یزد شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار فرآوری مواد معدنی در استان یزد و جلوگیری از صادرات مواد خام شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد،آیت الله "محمد رضا ناصری" شنبه شب در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر كه به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد، گفت: اصحاب صنعت در زمان تحریم و مشكل تراشی دشمنان باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و در مسأله فناوری، افراد متخصص را جذب كنند تا صنایع، دیگر احتیاجی به فناوری خارجی نداشته باشند.

وی از تلاش صنعتگران استان یزد قدردانی كرد.

 استاندار یزد نیز در این مراسم، اهمیت امنیت، تعلیم و تربیت، زیرساخت، تولید و صادرات را در رونق صنعت یادآور شد و از تلاشهای شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و قوه قضائیه در تأمین امنیت قدردانی كرد.

"محمد رضا فلاح زاده" با بیان اینكه وجود زیرساختها برای  رونق صنعت ضروری است،گفت: محور زیر ساخت، آب است.

وی افزود: مطالعات تأمین آب از زاگرس مركزی به فلات مركزی(خط دوم) انجام شد و در لایحه بودجه قرار گرفت. انتقال آب از خلیج فارس نیز در لایحه بودجه ردیف گرفت و كلنگ عملیات اجرایی آن به زمین خورد.

عالی ترین مقام اجرایی استان،همچنین به مزیت نسبی استان در حوزه كاشی و سرامیك و ظرفیت تولید فولاد اشاره كرد و تصویب منطقه ویژه یزد، مناطق ویژه اقتصادی اردكان و میبد، منطقه ویژه سلامت صدوق و بندر خشك مهریز را یادآورشد.

توجه به جذب سرمایه گزار خارجی و داخلی،توسعه تعاون، حفظ صنایع موجود، رونق صنایع دستی و استفاده از كالاهای داخلی از جمله نكاتی بود كه مورد تاكید استاندار یزد قرار گرفت.

فلاح زاده همچنین بر جلوگیری از صادرات خام، پرداخت تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش، ایجاد ثبات اقتصادی در حوزه قوانین و ارز، اصلاح نظام بودجه ریزی، اصلاح نظام سرمایه گزاری و اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها تاكید كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینكه "در طول تاریخ هیچ حكومتی در ایران به اندازه جمهوری اسلامی، جایگاهی برای مردم قائل نشده است"، خلق حماسه سیاسی ملت شریف ایران در انتخابات 24 خرداد را به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، ملت حماسه ساز ایران و رئیس جمهور منتخب؛حضرت حجت الاسلام و المسلمین دكتر روحانی تبریك گفت.

استاندار روز صنعت و معدن را گرامی داشت و از برگزار كنندگان این مراسم قدردانی كرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی، به بیان اهمیت تولید ملی پرداخت و گفت: با رونق تولید، كسب و كار رونق پیدا كرده و تورم كاهش می یابد.

"محمد صالح جوكار" اظهار داشت: سیاستهای بالادستی نظام، روح حاكم بر قانون بودجه در حمایت از سرمایه گزاری و نامگذاری سالهای اخیر، نشان دهنده توجه ویژه نظام به مقوله اقتصاد و تولید ملی است.

وی با بیان اینكه "نقدینگی در جامعه افسار گسیخته است" خواستار آمایش نقدینگی ها شد و بر ضرورت اعتماد سازی برای جذب نقدینگی در راستای حمایت از تولید ملی،  تاكید كرد.

جوكار در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح كرد: مشكل اصلی استان،آب است و بخش خصوصی باید پرچم دار انتقال آب خلیج فارس به یزد باشد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، در ادامه ایجاد دفترنمایندگی وزارت امور خارجه در استان یزد را راه مناسبی برای تسهیل تجارت خارجی دانست.

معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در سخنانی با بیان اینكه "تیرماه یادآور خاطرات ناخوشی برای استان یزد است" یاد و خاطره شهیدان والامقام آیت الله صدوقی(ره)، شهیدان پاك نژاد و همچنین حجت الاسلام و المسلمین صدوقی؛امام جمعه فقید یزد را گرامی داشت.

"محمد رضا بابایی" ضمن تبریك روز صنعت و معدن، گفت: الحمدلله صنعتگران استان در حوزه حقوق مردم و حقوق الله خوب عمل كرده اند و در بین استانها از جایگاه بسیار خوبی برخوردارند.

وی تلاش آمیخته با تعهد اصحاب صنعت و معدن استان را ارج نهاد و از برگزار كنندگان جشنواره تولید ملی(مراسم تجلیل از صنعتگران برتر) قدردانی كرد.

در پایان این مراسم، از صنعتگران برتر و برگزیده استان در حوزه های مختلف تجلیل شد.

همچنین لوح سپاس و قدردانی اصحاب صنایع استان به استاندار و معاون برنامه ریزی استاندار اهدا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا